Nya friska tag

Datum 2010-02-04 Klockslag 21:18:48
Har gjort väldigt mycket reserach på internet, pratat med både Elin och Wolfie som båda har bra koll på kost och träning och nu har jag bestämt mig för att testa "Whey -100 preoteintillskott" ett tag.

 

Eftersom jag tränar så pass mycket som jag gör, är risken väldigt stor att man blir övertränad om man inte får i sig tillräckligt mycket med protein. Musklerna bryts ju ner när man tränar och byggs sen upp igen när man vilar. Då är det viktigt att kroppen har tillräckligt mycket med aminosyrer i kroppen (protein) som fungerar som byggstenar för musklerna när de vilar. Har man inte tillräckligt mycket aminosyrer i kroppen så bryts musklerna alltså bara ner och man blir istället svagare.

 

Det här har hänt mig ex antal gånger, men den här gången ska jag göra det rätt! Har också blivit rådd att äta mycket nötter så jag köpte på mig lite mellisnötter nu när jag var nere i affären.

 

 

Nu ska jag väl ändå orka hålla på och skutta runt hela dagarna! ;)

 


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0