Bajs på Eurovision

Datum 2010-05-28 Klockslag 00:21:18
Innan vi går in på cp-ESC, så måste jag bara få uttala mig om hur mycket jag hatar tunnelbanefyllon!! Blev förföljd av en nu på vägen hem.

Tåget kom in på Ropsten-perrongen och han klev av samtidigt som jag gick in. Tåget blev alltså helt tomt och jag mäker att han står och "pratar" till en massa personer som går förbi. När jag går förbi honom inne i vagnen börjar han sen följa efter mig - hela vägen längst bort! Eftersom jag ser honom i fönsret så går jag ut igen genom sista dörren. Vad gör han jo, han börjar "skrika" en massa babbel efter mig, typ "DU, TJEJEN!! sluddersluddersludder". Jättekul när man är helt ensam också. Jag går därför tillbaka fast utanför vagnen och vad gör han - jo han fortsätter att följa efter!! Jag går istället in i mittenvagnen och upptäcker till min lättnad att han är borta. Tror ni inte att cp't kommer in efter en stund och sätter sig framför mig i samma "bås" och fortsätter babbla. Jag går då tillbaka till första vagnen och får (thank God!) sitta själv resten av resan.

FAN VAD JAG HATAR FYLLON!!!






Bajs-Eurovision då? Ja, man blev ju inte direkt förvånad att vi inte gick vidare. Första gången som Sverige skickat en RIKTIG ARTIST (ja ni fattar vad jag menar, dissar inte dom andra svenska artisterna, men alltså... ja... ni fattar). Tyvärr dock med en inte riktigt lika bra låt. Anna var magisk och ni som inte fattar det - bajs på er! Ja, så dramatisk är jag! ;)

Säger som Bert, lägg ner skiten och gör en tävling för de nordeuropiska länderna istället. Jag menar, Azerbaijan, Israel, Bosnien-Hercegovina, Albanien och allt vad det nu heter har inte samma musiksmak som Sverige, Norge, Finland, Danmark. Det är bara så. Och nu råkar det vara så att dom är fler än oss. Varför kan vi inte bara dela upp oss då istället?? Jag orkar inte sitta och lyssna på femtioelva låtar som, för mig i alla fall, låter precis likadant och alla räknas som kisspauser/kyskåpspaus/leka-med-hunden-paus, vilket dom nog känner med våra bidrag.

Nä, lägg ner skiten och gör nåt nytt! Hoppas att Anna är starten på någon nytt och bättre! =)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast norge vann ju faktiskt förra året ganska överlägset och island kom tvåa. Så det handlar bara om rätt låt rätt år tror jag. Vi har ju faktiskt vunnit fyra gånger, det är mer än de flesta länder. Snart blir det vår tur igen

2010-05-28 @ 21:21:07
Postat av: johanna

Fast norge vann ju faktiskt förra året rätt överlägset och där kom även island tvåa. Så jag tror inte att det bara handlar om tt baltländerna har olika musiksmak än oss. Jag tror helt enkelt att det bara handlar om rätt låt rätt år. Och just vi har råkat haft fel låt några år i rad nu. Vi har ju faktiskt vunnit hela tävlingen fyra gpnger, det är ju mer än de flesta.

2010-05-28 @ 21:24:33

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0