Back in the days...

Datum 2010-05-25 Klockslag 20:35:13
Läste precis på en annan blogg där personen i fråga skrev att "åååh jag älskade verkligen min första mobil som jag fick när jag var 15 år...." och sen får man se en bild på en sony ericsson med färgdisplay och hela baletten. Eeehh, MIN första mobiltelefon när jag fyllde 15 år var en Nokia 3210 och den var stentuff! Hallå, den hade "Snake"! Dessutom kunde man byta skal! 3210'an was the shit!

 

Det fantastiska spelet "Snake"!



Ja... roligare än så här blir det inte.

Fatta att det är tio år sedan nu. Tio år senare sitter jag här med en telefon som kan göra mer grejen än vad min dator kunde för tio år sedan. Apropå dator, ha! Vill ni se min första dator som jag fick -89? Fatta att det är över 20 år sedan!! Aaahaha, jag börjar bli gammal som skriver sånna här inlägg. ;)



Detta kallas en AMIGA för er som föddes på 90-talet. ;) Istället för CD-skivor så använde man något som kallas disketter. De ni! ;) Pixlarna var typ lika stora som sockerbitar, men satan vad roliga spel den hade!! =D

Ett av mina favvorspel hette "Superfrog". Önskar verkligen från botten av min själ att det fanns ett sätt att spela det nu, för det var bara två disketter som funkade så när jag kom till bana tre så blev av bara blurrigt...

 

 

Iiiiiiiiiiiihihihihihihi!!!! Jag får lyckorysningar i hela kroppen!! =D =D =D

Mitt andra favvospel var "Fire & Ice". Där funkade faktiskt alla disketter så det här spelet har man varvat mer än en gång... ;)

 

 

 

Haha, ni ska se mitt smile nu. ;)

Det här är ju några av de "senare" spelen så dom såg ju lite bättre ut än dom gamla. Men visst körde man dom också.

 

Sen har vi ju den självklara klassikern som man kunde sitta i timmar med, "Lemmings". Aaaaahhhh.... those where the days... ;)


 

 

Vilken var er första telefon? Vad har ni för gamla data- och telefonminnen?


Kommentarer
Postat av: mandy

min första mobiltelefon var en nokia 6110 (denna: http://www.all4mobiles.com/photo/nokia%206110.jpg) hahaha! den va asball! kommer ihåg att jag köpte en nokia 3310 och betalade SJÄLV, typ 700 spänn! då var jag stolt.

2010-05-25 @ 22:02:18
URL: http://mandyrin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Löjligt att höra lössen hosta...

Min första mobil var en Mobira Talkman 1985.



http://www.fulldhamaal.com/wp-content/uploads/2009/10/173033mobiratalkman-slide.jpg.



Den kostade då 20.000:-

2010-05-26 @ 00:24:19
Postat av: Anonym

Svar till pappa; är det inte läggdags för mumier vid den här tiden? ;)

2010-05-26 @ 00:50:57
URL: http://schlaijna.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0