Otroligt fruktansvärt misslyckde och tragiska människor

Datum 2010-03-17 Klockslag 15:26:44
Nu ska ni få höra om min kväll som avslutades rätt så tvärt av en av landets mest misslyckade människor. Okej, jag berättade ju att jag skulle på studentskiva? Jag hade tagit ledigt från jobbet, betalat 120 kr i förväg (inträde typ), åkt hela vägen till Väsby för att hänga med HEAT-gänget (vilket för övrigt var väldigt trevligt och kul!) och sen åkt hela vägen tillbaka till stureplan där skivan skulle vara. Enda anledningen att jag ens funderade på att gå på en studentskiva var för att det bl.a. var Bult tjej Mandy (som är en supercool och söt tjej) skulle ha den.

I början var det faktiskt helt okej. Mandy var drop-dead-gorgeous och jag stod faktiskt och dansade loss för första gången på sjukt länge (ute på krogen alltså). Hela gänget - till och med Christian var uppe och dansade och efter en stund så måste jag faktiskt säga att vi hade väldigt roligt (mitt bland alla 18-åringar... ;) ).

Men det varade i knappt en timme, då en vakt kommer fram till Christian och börjar leda honom ut. Ehh va??? Vi hade varit med varandra hela kvällen och vi hade verkligen inte druckit mycket alls (först och främst så har jag inte pengar just nu att spendera på sprit).

Jag sprang fram och frågade vad han höll på med (vakten alltså). Han totalignorerade mig och förklarade att han ville ha Christians "jack-lapp". Då snapade jag och blev PISSFÖRBANNAD!!! Vi var där för att göra Mandy glad och fira henne, vi hade betalat en massa pengar för att vara där och så blir Christian utslängd av en patetiskt äcklig vakt som förmodligen bara hade tråkigt.

Det slutade med att idoitvakten skrek åt mig, jag skrek nåt tillbaka, jag tog min jacka och gick ut efter Christian. När vi väl kom ut skulle vi vänta in dom andra och då började den andra vakten mucka. Där stog vi ett tag och "bråkade" med den vakten som var ännu mer idiotskalle innan vi började röra oss hemåt. Men innan vi gick så såg vi också hur vakterna började få hybris och slängde ut person efter person som verkligen inte var "utslängbara". Hörde idag att dom slängt ut Mandys bästa kompis också.

Alltså, hur tragiskt är man inte om man är över 30 år och jobbar som "dörrvakt" på en studentfest?? Det är sånna som önskar att dom var vakter på typ East och misslyckades i polisskolan. Dom försöker verkligen intala sig själva att dom är stentuffa och har sjukt mycket makt (kompensation för nåt i deras privatliv) och så går dom igång på att kunna slänga ut folk. Han som stod i dörren började ju som sagt bråka med oss och hävda att *bröööööl* "aaaaah, men jag har i alla fall ett jobb, patetiska människa" *bröööööööl*. Alltså, vi började bara asgarva och sa att det faktiskt var sjukt synd om honom. Men det märktes att han var rookie... tog åt sig av ALLT vi sa. Tragiskt... så förmodligen hade vi ganska så rätt.

Jag var sjukt arg hela kvällen och sen somnade vi. Wie.

End of story.


Kommentarer
Postat av: Stina

SÅ JÄVLA PISS! Fattade knappt vad som hände. Vi drog precis efter er också. Man blir ju arg på sånna där misslyckade maktälskande människor.



Men det var kul innan iaf! :) puss

2010-03-17 @ 15:44:49
URL: http://barbastina.blogspot.com
Postat av: mandy

är så himla ledsen över det, fattar inte.. snackade med resturangchefen men han kunde inte göra nåt tydligen. känns så jävla piss, önskar att vi fått välja vakter själva..



<3

2010-03-17 @ 18:12:36
URL: http://mandyrin.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0