Audition - We will rock you

Datum 2010-03-01 Klockslag 19:26:18
Okej, då tar vi det från början. Kl. 10.04 möter jag upp Ida S på Karlaplan och vi tar en snöslaskig promenad bort till nya "Base 23". Vanligen brukar man träffa på folk man känner på auditions men här kände vi typ bara varandra - jag, Ida och Jacob.

Först var det själva koreografin som skulle läras ut. I början när jag såg den på youtube så fattade jag verkligen inte varför dom dansade så "konstigt och kantigt", men efter lite research så fattar jag nu att det är "Gaga-folket's god-morgon-dans". Det är alltså i framtiden och rockmusik är förbjudet och världen styrs av nån tant som alla måste lyssna på. Man får därför inte sticka ut eller vara annorlunda. Därför skulle också dansen vara exakt med rätta vinklar hit och dit, händer som skulle vara placerade åt rätt hått, fötter, you name it. Man fick inte sticka ut alls i själva rörelsemönstret. Grattis till mig som varit gymnast säger jag då! ;)

 

(Från 0.38....)

 

Vi var kanske 40 pers i salen som sökte. När vi var klara och vi kört i grupper om fyra så informerade dom oss om att eftersom det redan varit en dansaudition, så sökte dom bara endast ett fåtal personer extra. Av 40 personer som sökte plockade dom ut tre tjejer och en kille - inklusive JAG!!!!! Helt sjukt!! Tyvärr gick inte Ida vidare, men hon var grym kan jag berätta! Och det är inte nåt jag bara säger!

 

Efter det blev det sångdags. Först fick vi gå in en och en och repa med pianisten. Vi klickade direkt och det kändes verkligen som att han hejade på mig. =) När alla gjort sin omgång blev det dags att sjunga inför han som var ansvarig för det musikaliska (han spelade också piano när vi dansade, har för mig att han hette Mark...), plus koreografen Nina.

 

Jag nailade sången och alla såg väldigt glada ut, särskilt Mark! Han ville då testa lite andra grejer och jag fick köra den sista biten på låten som avslutas i en ganska så hög ton, men han ville testa att köra den ännu högre... och högre... och högre.... och högre.... och jag nailade varenda gång!! =) Till slut sa han att "bara så att du vet är du uppe på "a high C" nu och du kan garanterat gå högre." Kan inte så mycket om sånt, men han såg impad ut i alla fall. =)

 

Efter det blev det lite mer väntetid, men alla vi fyra gick vidare till sista delen - filmningen. Då hade också resten av den förra dansauditionen dykt upp för att joina oss. Kändes lite orättvist att dom kom dit kl. 14, fräscha och med energi, medan vi kört sedan kl. 10 på morgonen och höll på att avlida. Men det var bara att ställa sig framför spegeln igen och börja om från början. Som tur var var det ju samma dans i alla fall.

 

Efter hundra års genomgång fick vi äntligen ställa oss framför kameran, tre och tre. Först körde dom två killgrupper och sen var det min tur. Tyckte att det gick väldigt bra med tanke på hur fruktansvärt slutkörd jag var. Jag strålade med allt jag hade att stråla med och gav 250% i varenda steg! =) (sen dog jag typ... ;) )

 

Det sista vi gjorde sen var att sjunga lite som grupp med Mark (inget som vi kunde åka ut på utan han ville bara kolla på vilken nivå vi låg tillsammans). Det lät grymt måste jag faktiskt säga! Vi körde faktiskt "I want it all" igen som jag gjorde tidigare.

 

Till slut kom Nina tillbaka och informerade oss om att alla hade kommit med på filmen (alltså ingen hade hamnat utanför i bild eller så) så då var det klart! Mitt öde ligger nu i Londons händer. ;)

 

Men om man ska summera ihop den här dagen så är jag otroligt nöjd med min insats! Nu kan jag inte göra mer än att vänta på svar. =)

 

 

 

 

I Want It ALL....!


Kommentarer
Postat av: MiNi

Wooooow.. Grattis! Hoppas att du kommer med =D

2010-03-01 @ 19:36:24
URL: http://minimake.blogg.se/
Postat av: MiNi

Juste, jag har börjat på din design. Har kommit på värsta grejen men jag vet inte om det går att göra i praktiken så jag experimenterar än så länge :)

2010-03-01 @ 19:37:38
URL: http://minimake.blogg.se/
Postat av: Wester

Grattis som fan! :)



Jag har också gått vidare, som gitarrist, så jag väntar också på svar nu! :)

2010-03-23 @ 10:41:00

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0