Svar på tal...

Datum 2010-02-17 Klockslag 16:22:43
Kommentar till inlägget "Skäms på er!!"

Postat av: "Anonym"

ursäkta!?! har inte du jobbat med eric saade?? eller det var ju en video du la upp för ett tag sen där några av dina elever var med på en clubscen. jagfattar inte vad du säger

2010-02-17 @ 16:00:56


Svar till "Anonym"; Jo precis, jag skickade några av mina dansare till hans video som dock inte hade nåt alls med Melodifestivalen att göra.

Säger inget om Eric Saade som person, har aldrig träffat honom så utan det är bidraget som han hade med i MF som jag inte gillade - vilket han inte själv har skrivit. Så min kritik riktar sig mot sälva låten, inte Eric-Eric. =) Och det jag blir irriterad över är att så fort en snygg kille dyker upp på skärmen så stängs genast "Sveriges" öron av. Folk röstar inte längre på låten, utan på artisten. Han skulle alltså kunnat "ställa sig och fisa i en burk" och folk skulle fortfarande rösta på honom. Men smaken är ju olika för alla, och många tyckte uppenbarligen att det var det bästa bidraget. =)
Det är självklart superkul för honom, men jag kan tyvärr inte säga att det var ett av mina favoritbidrag. Hade han dykt upp med nåt jag gillade hade jag självklart röstat på det, inte så att jag har nåt emot just honom.

Men grattis ändå till Eric! Inte så att jag hade bangat på att gå vidare till final i MF liksom! ;)


Här kommer ett litet klipp till alla er Eric-lovers... ;)


Kommentarer
Postat av: CherryCheek

Håller med dig om att folk röstar på artisten och itne på låten. Om någon skulle komma med en sjukt bra låt, men se ut som Susan Boyle skulle den ändå komma sist. Jäkligt tråkigt. Melodifestivalen handlar ju inte längre om låtar, utan om att vara snygg och ha en så sexig show som möjligt -.-

2010-02-17 @ 18:47:51
URL: http://www.cherrycheek.com
Postat av: Anonym

Tack för superbra svar!! nu förstår jag vad du menar, och jag håller verkligen med, alla röstar bara på artisten o eftersom det nästan bara är tjejer o böga som röstar går ju alla snygga killar vidare ;D

2010-02-18 @ 19:24:15

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0