I'm alive!

Datum 2010-04-26 Klockslag 11:25:57
Hallå där i stugorna! Jadå, visst lever jag och förlåt att jag inte hört av mig under hela helgen. Det har hänt en del grejer som gjort att jag ifrågasatt mycket om mig själv, mitt liv osv. Det blir så där ibland så det är absolut inte så allvarligt som det låter. Kände att jag behövde ta en liten paus ifrån allt bloggande i några dagar, men nu är jag tillbaka! =)

I fredags åt jag ju som som sagt lunch med sötnosarna Linn och Linnéa. Fick höra en massa hur dom har det på sina dansskolor och hur allt går (dom flyttade utomlands för att dansa direkt efter Daglinjen). Efter en stund när vi suttit och ätit oss proppmätta kom världens bästa balettlärare Hanna förbi också! Tokmysigt! Har saknat henne och hennes klasser så himla mycket det senaste året. Hon berättade lite roliga saker som kanske ska bli av nästa termin, så jag håller tummarna för det! Annars så ska jag nog försöka köra balett med Daglinjen (som jag hade tänkt göra förra terminen men då var det fullt).

I lördags hade vi middag för Christians och mina kompisar Bea och David. Var för övrigt hos dom vi var bjudna på kräftskivan där jag blev magsjuk. Absolut inte deras fel, var ju jag som köpt mina kräftjävlar. ;) Middagen var iaf hur mysig som helst! Jag hade storstädat halva dagen och Christian var ansvarig för maten som blev G-R-Y-M!!

(första gången vi ätit fyra stycken runt bordet!)



Förätt: Toast (mörkt bröd) med ägg, majonäs, kräftsjärtar och färsk dill.

Huvudrätt: Christians patenerade burgare med rostat bröd, burgarfärs från himlen, bacon, ost och klyftpotatis i ugnen med en stört god "smoked-barbeque-nånting"-sås att dippa i.

Efterätt: Chockladpannacotta med lingonröra (?) Ghaaaaaaaaaahhhh!!!!!! Såååååååå gott!!!!!!!!!!!


 

Vi testade också den där nya "Bacardi Mojito" och den var inte dum alls! I med lite is, mynta och lime och på med Bacardin och vips så hade vi Mojito hemma! Kan absolut rekommendera den!

 

 

 

Igår tog jag och Christian en promenad ner till Fältan för lite lunch på Romana och sen var det dags för undervisning på Ackis. Kom också på att det faktiskt bara är EN söndag kvar innan showen! Galet.

 

Och så har vi kommit fram till idag då. Ska hjälpa pappa lite i trädgården och sen är det undervisning med "Lidingö Danceteam" och "Ultimate Vibe".

Och alla ni som går för mig på Ackis: Glöm inte er sida på Facebook!!! Skriv ner scenkläder, lägg upp filmer, snacka om vad vi ska ha för musik nästa termin o.s.v. Den är till för er, so use it! ;) Tänkte börja lägga upp alla filmer sen i fredags nu. Kommer nog ta ett tag... hörs sen! =)

 


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0