Stop whining and start eating!! Forts...

Datum 2009-10-14 Klockslag 15:14:40
Alltså, nu får ni inte missförstå mig. Det verkar iaf som att dom flesta förstod vad jag menade med mitt förra inlägg, men bara så att inte någon ska ta illa upp så tänkte jag bara utveckla det inlägget lite.

Det är absolut inte så att jag klankar ner på folk som har ätstörningar, anorexi, etc. Självklart förstår jag att det inte bara är att "lägga av" när man väl hamnat där. Det är samhället och deras sätt att tvinga folk ner i skiten som jag är fed up med! Som dansare står man och dömer och kollar på sig själv i spegeln varenda dag, vare sig man vill eller inte. Vi visar upp oss i tajta kläder och våra kroppar blir bedömda beroende på hur vi rör oss. Därför är det inte jättekul att varenda dag bli proppad med "smal-hets" från TV, reklamer, internet, tidningar, osv osv.

  • Ät dig smal!
  • Bli smal på 5 dagar!
  • Minska midjedmåttet med 30 cm!!
  • GI-metoden!
  • Blabla-metoden!
  • Kändisarnas smalknep
  • Ät det här!
  • Ät inte det här!

Jag FATTAR INTE att det här kan vara lagligt!!! Vill man bli smalare, då letar man upp metoderna som verkar bäst för en själv. Vi andra, t.e.x. dansare, ungdomar, whatever, orkar inte höra på all hets!!

Jag hatar att den här hetsen tar över personer i min närhet som jag bryr mig väldigt mycket om och jag blir så ledsen när jag ser att dom mår dåligt! Det är inte rättvist helt enkelt. Sen det Kissie gör är ju bara rent vidrigt. Att hon faktiskt tjänar pengar på att få unga tjejer att må dåligt.

Varför kan inte mat bara vara en positiv sak? Det är ju energi som gör att man presterar och mår bra! Och mår man bra så ser man också bra ut! Varför ska "samhället" hålla på och konstant klanka ner på mat och göra det till ett så sjukt negativt laddat ämne?

På nåt stört sätt är det liksom inte riktigt okej att säga att man gillar mat och gärna äter godis på helgerna. Men nu gör jag det. Jag är trött på hela grejen! Jag gör uppror mot hela mathetsen!

ÄT DET NI VILL OCH MÅ BRA ISTÄLLET! =)


Min rublik är alltså riktad till media och hela samhälls-hetsen;

STOP WHINING AND START EATING!!

Punkt.

Kommentarer
Postat av: Jacob

ja fattade vad du menade i förra inlägget och jag fattar även detta.! Well said.

2009-10-14 @ 16:00:44
URL: http://poetryofjacob.blogg.se/
Postat av: jannika

fattar inte all denna vikthysteri !!

dyker upp bantningsmedels reklam på bloggar nu oxå .. heeelt sjukt ! :O

2009-10-14 @ 18:22:07
URL: http://jannikanystroms.blogg.se/
Postat av: Elin

Härligt att ha hitttat till en så vettig och intelligent blogg som din :) Vikthysterin är ju överallt, och som du säger så står man ju som dansare framför spegeln i otaliga timmar, det gör det säkert lättare att få onödiga komplex för både det ena och det andra.. Ser fram emot att följa din blogg i framtiden ! ;)

2009-10-16 @ 21:11:04

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0