Stop whining and start eating!!

Datum 2009-10-13 Klockslag 22:57:56
Sitter här med en leverpatstej- och gurkmacka i handen. Det är väldigt gott kan jag tala om för er... =)

Alltså, jag måste bara få slänga ur mig lite åsiker om just mat - ett väldigt hypat ämne. Varför kan bara inte folk slappna av?? Är så fruktansvärt trött på all hets! Jag ÄLSKAR mat!! Det är typ bland det bäst som finns! Jag äter godis, jag äter bullar, men så äter jag också "vanlig" mat och jag tror (och hoppas) iaf inte att det är så många i min omgivning som skulle kalla mig tjock direkt.

All respekt till folk som väljer att äta nyttigt, men som ÄTER. Jag själv känner väl kanske inte att jag skulle vilja slänga i mig Donken-mat flera gånger i veckan, men det är då mest för att det är så mycket konstiga ämnen i deras mat som kroppen inte ens kallar för mat. Men jag är så galet trött på folk som får för sig att dom måste svälta sig själva för att bli smala.

För er som inte vet det, så funkar detta inte! Eller ja, visst håller du på så j-vligt länge och satsar på att äta ett äpple om dagen så visst. Du lär gå ner i vikt. Men det är bara muskler. Ditt fett sitter kvar för att kroppen ställer in sig på svält. Sen så fort du stoppar i dig något så klamrar sig kroppen fast vid det med näbbar och klor och du kan omöljigt bygga muskler. Du lagrar bara...

Plus att du f*ckar upp hela matsmältningen och ämnesosättningen så att du formodligen kommer ha mag- och tarmproblem sen resten av livet. Så fort man börjar äta igen blir kroppen större än vad det var innan. Man blir svag, tappar koncentrationen och presterar allmänt sämre. Du tappar håret på huvudet, får kass hy, får fjunhår över hela kroppen och i ansiktet (dvs "skägg" och "mustasch") och immunförsvaret försämras - dvs, du lär vara sjuk hela tiden.

Låter det lockande??

 

Därför blir jag också så sjukt j*vla piss-förbannad när bloggare som - inte så oväntat - Kisse, går ut med att hon inte äter något alls, att allt över 48 kg inte är okej, sina j*vla matscheman, blablablablabla. DET ÄR INTE OKEJ!!! Hon är en sjukt stor bidragande faktor till samhällets syn på vikt och mat. Det kändes faktiskt som att den synen var på väg att ändras, men självklart ska hon provocera och ha uppmärksamet och världen tar genast fem steg tillbaka.

 

Problemet är ju att dom som läser hennes blogg inte fattar att hon är oseriös och fruktansvärt osäker i grunden, och läsarna som då ser upp till henne börjar mat- och vikthetsa. Detta sprider sig vidare till deras bloggar och så plötsligt har vi en gigantisk epedimi bland barn och ungdomar.

 

Och nu är hon dessutom nominerad till "Årets blogg". Up f*ing yours säger jag bara! Hon och alla andra som hetsar offentligt för att det är "coolt" borde spärras in.



Jag står för att jag älskar mat och jag behöver mat för att klara mitt liv.



Stop whining and start eating!!!

 



 

Fick precis det här klippet från Jacob och jag tyckte att den passade väldigt bra här så here it is!



Kommentarer
Postat av: Jacob

jag håller med, kan folk bara hålla käften o äta lite liksom!? Jag stör mig på att så många är så fixerade över sina kroppar.!! Man fick en kropp liksom, love it, adore it.! =p

2009-10-13 @ 23:06:42
URL: http://poetryofjacob.blogg.se/
Postat av: Jacob W

Amen!!!



Den här videon passar rätt bra också om du inte sett den innan...

http://www.youtube.com/watch?v=r31cXWt_ndA



hoppas allt är fint med dig Celina!



Kramar jacob =D

2009-10-13 @ 23:13:32
Postat av: N a t h a l i e

bra skrivet!! amen to that! pöss

2009-10-13 @ 23:29:33
URL: http://nathalieakselsen.com
Postat av: Sophie

Ja verkligen, tack för ditt stöd!

Jag har aldrig haft problem med att gå upp förut,

inte förrän nu då jag slutat röka, jag har liksom ersatt alla cigaretter mot rent socker och det är illa.

Jag är absolut emot det på bilderna och tycker att det är ruskigt äckligt.

2009-10-13 @ 23:53:25
URL: http://lifeassophie.blogg.se/
Postat av: Sophie

Fin blogg du har!

2009-10-13 @ 23:53:48
URL: http://lifeassophie.blogg.se/
Postat av: Blomman

Jag håller Fult med dig !

För ett tag sedan skulle jag gå ner i vikt o krångla. Fast nu jag insett, Jag Älskar mat för mkt, så hellre äter jag o ser lite små mullig o söt ut än som en speta som får yrsel av att resa sig.



Mer mat åt folket säger ja. ( i lagom mängd då kanske ) :P

2009-10-14 @ 00:04:31
URL: http://malinblomman.blogg.se/
Postat av: Sophie

ja precis.

Det är två månader sedan på söndag så jag känner mig stolt!

2009-10-14 @ 11:15:15
URL: http://lifeassophie.blogg.se/
Postat av: josefin

jätte bra blogginlägg!

2009-10-18 @ 23:25:52
URL: http://josterholm.blogg.se/
Postat av: amanda

fyfan vilket klockrent inlägg! håller på & skriver ett arbete om anorexia, skulle söka på bilder & då kom denna länk fram, såg att de va längesen du skrev de men ville bara säga att de där va riktigt bra skrivet! speciellt de där om kissie, you go girl!

2010-12-13 @ 23:38:39

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0