Maaaaassa semesterbilder

Datum 2009-06-18 Klockslag 17:21:19
Ja m en då kör vi då! Här kommer lite bilder från Christians och min illla trip till lill-Sverige! ;) (Gran Canaria - Puerto Rico)

På Arlanda - än så länge har inget gått snett
(ni som vet vad som hände på Thailands-resan förstår vad jag pratar om..!)

Vi har toll och med lyckats ta oss på flyplanet så det verkar som att vi kommer komma iväg! ;)
(har förövrigt jobbat ca 16 timmar i sträck och sovit i snitt två timmar de senaste två dygnen så jag var rätt så mör!
Christian hade inte sovit han heller... ;)

Vi hade betalat hela 0:- extra för "Super Class" vilket innebar 10kg extra bagage, egen incheckningsdisk både dit och hem (vi gled förbi fyra snorlånga köer och knallade rakt in.. kärlek! ;) ) och dessutom extra sköna säten och extra mycket benutrymme på planet! Yey! Ibland har man tur med sista-minuten!

Bye bye regniga Sverige...!
Hello Sunny sky! =D

Vi lyckades till och med att få vårt bagage, komma ut ur flygplatsen och in i bussen som skulle ta oss till vårt hotell.
So far so good! ;)

Vi hade världens mysigaste balkong där vi åt vår frukost, och med utsikt över hela hamnen i Puerto Rica så var det inte helt fel.. ;)

Poolen var inte så dum den heller..!

Och här har vi Rockstar Slime Delux! XD

Gissa var vi bodde..! ;)

På ett av våra favv-ställen - en italiensk restaurang med utsikt över Puerto Rico-hamnen.

Christian posar....

Ett till favvo-ställe - en drinkbara i Puerto Rico shoppingcentrum med en kille som gjorde GRYMMA Mojito's!
(inte på bild tyvärr)

Lite kärlek på balkongen... =)

Vårt tredje favvo-hak som låg nere på Amadores-stranden (Amadores Beach Club) där vi kan ha satt i oss resans absolut godaste (och dyraste) maträtten på hela resan! Nyfångad aborre med sötpotatis, stekt potatis, grön och röd pesto och körsbärstomater. Y-U-M-M-I!! Kan ju säga att både förrätten och efterrätten höll samma klass..!

Amadores-standen tillbaka till Puerto Rico.
Vi glider liksom.... ;)

Längst där ute satt vi! Hur fint som helst!

Strandpromenaden tillbaka...

Hotellet där jag och mamma bodde för ca sju-åtta år sedan.

Drinkstället igen. Denna gång blev det en Strawberry-Mojito och en Baileys-specialare.
Slurp!!

Christian i centrumet. Vi försöker besluta oss för vad vi ska hitta på...
Och självklart blev det minigolf!! =D

Clash of the titans! Det blev blod, svett och tårar..! Ska inte säga vem som vann men hon har rött hår iaf... ;p

En av dagarna bar det av till Las Palmas där det blev shopping på elitnivå! Vi kom nämligen dit strax ungefär halv sju på kvällen (efter en timmas bussresa) och hade då planerat lite shopping, middag och utgång. När vi kom fram frågade vi i informationsdisken när sista bussen gick. 20.15... PANIIIK!!! Men fy skam den som ger sig!

Jag fick med mig två skitsnygga linnen, två leggings (ett par lacksvarta och ett par i silver), ett jättefint halsband, ett par örhängen, en svart väst med platta silvernitar runt "kragen" och en vit kavaj! HA! In your face bussj**el!

Till middag blev det vårt fjärde stammis-hak - en indisk restaurang mitt i Puerto Rico's centrum.
Mycket mat blidde det! =)

På kvällen blev det utgång (dvs vi förflyttade oss från restaurangen några meter bort till nästa ställe)
Och som vanligt är det 2 för 1 när det kommer till drinkar och Tequila i stora lass. "Tur" är ju att dom snålar med spriten och det mesta faktiskt bara smakar saft så vi hade knappast svårt att hitta hem till hotellet när kvällen var slut. Men det blev en väldigt rolig kväll blandat med drinkar, mys och blijard (ska inte säga vem som vann, men hon hade nya kläder på sig iaf... ;) ).

Nu hoppar vi några dagar framåt eftersom vi inte fotade på typ tre dagar. Vi var bl.a. på Aqualand och skvätte runt coh åt på några av våra stammis-hak.

Sista dagen gick vi tillbaka till Indiska stället och Christian beställde in "Fried-pepper". Så här såg det ut då....

Haha.. we are so stupid... ;)

Sista dagen och jag vill inte hem..!!

Och så var den semestern över. Men Guuud så mysigt och bra vi har haft det!
Massa kärlek till min resepartner. Älskar dig massor! Nu ser vi framemot en lika mysig sommar. =)