Kärt återseende...

Datum 2009-08-18 Klockslag 00:00:04
Fick ett kärt återseende av en nära vän idag. Vi går långt tillbaka i tiden... tror att vi träffades runt 9-års åldern (1994?) när jag började på truppgymnastik. Sen dess har min vän följt med mig och gått vid min sida flera dagar i veckan. Ibland under lov kan vi glida ifrån varandra lite, men så fort terminen med gymnastik eller som nu - dans, sätter igång då är min vän där igen och det är som att vi aldrig varit ifrån varandra.

Vi har en väldigt speciell relation till varandra. Lite hatkärlek skulle man kanske kunna säga. Så fort jag märker att min vän gör sig hörd känner jag ändå att jag åstadkommit något, även om det också gör ont. Jag välkomnar min vän, även om jag ofta klagar över stackarn... Idag har min vän följt mig heeela dagen och verkligen gjort sig tillkänna. Vi har gått i trappor, promenerat, repat, gått på klass och mycket annat. En trogen vän helt enkelt.

Och jag ser nu fram emot ännu en termin med min käre trogne vän, Träningsvärken. =)



Nä, men om man skulle ta och vara lite seriös istället! ....-ish..... ;)

Idag har jag varit på möte med Sephide och hennes koreograf. Vi har lärt oss en massa koreografi som vi ska uppträda med på Fryshuset nästa lördag. Eller som Chris sa (han som koreograferar)

"(.....)nästa vecka - alltså veckan efter den här veckan"...  Eeh.. jaaa... ;)

Efter det drog jag och Ida S in till Ackis för att ta provklass för Dan.. Hade ju räknat med att det skulle vara mycket folk, men när vi kom dit var det till och med fullt på listan! Eeeh, say what?? Vi smet in iaf.. =)

Nu har jag jätteträningsvärk och jag kommer förmodligen känna av det miljader gånger mer imorn dessutom! Men jag får helt enkelt välkomna det med öppna armar som sagt, för det är så här man konstant känner sig under hela terminen annars. Visar bara att man anstränger sig! ;)



Kollade förresten på tv nyss och då var den här killen på femman - komikern Thomas Järvheden. Fy satan som jag garvade!! =D Vet inte om jag bara är väldigt övertrött eller om det faktiskt var roligt, men skit samma, jag hade väldigt roligt iaf! ;)

(jag bröt ihop totalt när han skulle börja sjunga som Tommy Nilsson... ;) )





Imorn ska jag upp relativt tidigt och möta upp Ida S, Chris och Sephide i stan för någon intervju som tydligen ska sändas i hela Europa... =S Men det blir nog intressant! Snygga ska vi iaf vara! ;)

Efter det blir det lite jobb och förhoppningsvis provklass med Cherie på Ackis.

Gonatt! =)



(hittade den här bilden på Sephide)



Kommentarer
Postat av: Nathalie

Tänk den här världen är då inte stor! Jag känner din vän med! Vi har inte setts på ett tag nu men han ringde igår och sa att han ska hälsa på mig i veckan. Och att han kanske stannar och bor hos mig hela hösten! Vet inte om jag är redo för samboskap än riktigt men det löser sig nog..! :S ;P

2009-08-18 @ 21:57:44
URL: http://www.nathalieakselsen.com

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0