Bilder och filmer från Polen

Datum 2009-08-10 Klockslag 19:35:13
Fredag:

Vi möttes upp vi Gullmarsplan där Vickan (Gathanias manager) skulle köra mig, Ida, Gathania och Danielas två dansare Gabbi och Bianca till Skavsta flygplats. Väl där mötte vi artisten Linus (Neo) med hans management Peter och Anders, plus Daniela och hennes kille Niklas.



Det sjuka med att flyga till Polen är att man knappt hinner sätta sig till rätta innan man ska landa..! Jag trodde verkligen inte att det skulle gå så snabbt! Starten tar kanske fem minuter och när lampan för säkerhetsbältet släcktes så satte jag igång min ipod. Jag skämtar inte att jag knappt hann lyssna på fyra-fem låtar innan lampan tändes igen och man var tvungen att stänga av allt inför landningen. What??!!

När vi kom fram blev vi välkomnade av representanten för det Polska skivbolaget som Gathania, Daniela och Neo är signade på och därefter instoppade i en av vääääldigt många bussar som vi skulle kliva på under resans gång.

Hotellet som vi var inskrivna på var verkligen jättefint, men det flummigaste var när vi skulle gå in...! Där stod det ett filmteam som  ville filma när vi gick in i hotellet. Kändes väldigt "naturligt" när de skickade fram oss gruppvis (artisten + dansare) och vissa fick göra det flera gånger.. hm... ;)

Jag och Ida delade rum som vi snabbt och smidigt lyckades bombardera med smink och kläder inom de närmsta tre sekunderna.

På kvällen tävlade de Polska akterna så vi blev inskuffade i en ny buss och skjutsade bort till festivalen. Scenen var verkligen gigantisk och allt kändes väldigt maffigt! Kan väl kanske inte säga att jag uppskattade musken överdrivet mycket, men September körde som pausunderhållning och hon ÄGDE!! =) Senare på kvällen var det iväg till någon slags efterfest, m en vi var bara intresserade av vart maten fanns, så det blev en väldigt lugn kväll och vi kom kanske i säng runt 1-tiden.

Lördag:

Dagen efter var väldigt hektisk. Repet började redan klockan 8 där vi också mötte upp Agnes och Thomas Benstem som koreograferat hennes nummer. Då fick vi också se att vi hade bakgrundsdansare (jag och Ida som är bakgrundsdansare hade liksom bakgrundsdansare! ;) ). Sex stycken killar som flög upp på scenen framför oss och mitt i numret började gnida och ta på oss... ni kanske kan tänka er våra extremt chockade miner eftersom vi inte hade en aning om vad som pågick! =)

Men efter några såg det faktiskt riktigt bra ut, så då kände vi oss lite lugnare.

Efter repet på morgonen fick vi några timmar att softa ner och klockan 2 skulle vi ha packat ihop allt inför genrepet och showen. Genrepet började klockan 15 och då satt allt med dansarna. Därefter följde en väääääldigt lång väntan i logen på att själva tävlingen skulle sätta igång. Som tur var skulle vi upp som nummer två, men vi hade ändå nästan 4,5 timmar att döda... Det blev mycket sminkande och mycket hårpysslande... Och dom som jobbade där var hur söta som helst! Dom bar upp fat med frukt och mackor och vatten och mera frukt och typ allt vi ville ha..!


Ida, Gathania och jag




Gathania och Neo




När det sen äntligen var dags att köra så var vi taggade till tusen! Agnes gick på innan oss och sen var det vi.... och det var helt magiskt...!!! Guuuuud så folk skrek!! Det är omöjligt att beskriva, men det här måste vara mer beroendeframkallande än alla droger i hela världen! Och Gathania var BÄST!!


När vi var klara blev vi ivägdragna till en "paparazzi-vägg" och vi blev totalbombarderade med fotoblixtar! Epilepsi hej...

Sen var det bara att vänta... och vänta... och vänta... 15 nummer liksom... och vi kunde inte sitta nere i "greenroom" för där blev vi bara överösta med cigarettrök och folk som ville ta foton med oss. Vi hann iad kolla på Neo och Daniela som var sååååå bra!!

Här har ni Agnes nummer:




Här är Neo (Peter och Anders var väldigt stolta ;)




Och här är Daniela med Gabbi och Bianca:
(älskar hennes låt! )




Agnes var vinsttippad men det var inte ens någon av svenskarna som gick till top tre vilket alla tyckte var väldigt underligt... men men, det var så sjukt kul så när vi hade kört vårt nummer så hade jag helt glömt bort att det ens var en tävling. =)

Kvällen blev lugn med en väldigt sen middag innan vi åkte till hotellet för att sova. Söta Sepmtember-Petra hade dessutom bestämt sig för att stanna kvar så hon åkte med oss hem på söndagen. Ska kanske fixa hennes naglar snart också. Väldigt smidigt att ha med sig nagelmodellen (Ida) när man åker på jobb så här.. ;)

En otroligt rolig resa helt enkelt och nu är det bara att börja ladda inför Silja-giget i september. =D


Kommentarer
Postat av: Mia

Oj vad roligt. Vad bra ni var! De förstår väl inte det i Polen ;-)

Vilken grej att göra men jag måste fråga var det utomhus? Jag tyckte jag såg träd i bakgrunden.

Kram och bra gjort! Ses vi på lördag?

2009-08-10 @ 19:50:49
Postat av: lina [discosadness.blogg.se]

fan vad häftigt!

2009-08-10 @ 23:50:51
URL: http://discosadness.blogg.se/
Postat av: Celina

Svar Mia; Jepp, det var utomhus med en väääääldigt stor presenning över publiken. =) Hmm.. vad händer på lördag?

Kram kram

2009-08-11 @ 00:28:24
URL: http://schlaijna.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Har inte gjort jobbet än. Tror inte det är samma för det här är via ett eventbolag som jag är medlem i och jag tror inte dom använder sig av statist o liknande..? Va kul ni måste ha haft! Hörde att du fick reklamjobbet också, sköj! :) Det är nu det händer schlaina ;)

2009-08-11 @ 00:50:54
URL: http://www.nathalieakselsen.com
Postat av: Laila

sv: Välkommen tillbaka till att börja med ! :D Min helg har väl varit lite konstig, blev sjuk men nu är jag frisk igen :D

2009-08-11 @ 02:37:19
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: A M M E

sv:

japp, strecht och allt är på G redan :D

2009-08-11 @ 09:29:17
URL: http://ammess.blogg.se/
Postat av: IDA WARG

JAAAAAAAA älskling vi är finast <3 Var en jätte rolig resa!!! Vi måste försöka ses i veckan!!! PUSSSSS på min schlaijna

2009-08-11 @ 10:46:16
URL: http://idawarg.com
Postat av: A M M E

fan vilken dröm haha, det måste va jätte roligt!



hur länge har du dansat?



kram!

2009-08-13 @ 11:08:33
URL: http://ammess.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0