Hemma från auditionen

Datum 2009-04-20 Klockslag 16:06:52
Wiiiiieeeee!!!!! Alltså, det kanske låter som jag är lite självgod men, DET HÄR VAR TYP DEN BÄSTA AUDITIONEN FÖR MIG EVER!!! =D I killed it! ;)

Vaknade kl. 07.15 i morse och började ränna runt i huset för att sminka mig, hitta snygga dans- och sångkläder, kolla att CV:t var med, att musiken var på plats o.s.v. o.s.v. 08.45 sharp gick jag hemifrån och kom fram till Münchenbryggeriet ungefär en 40 min senare. Två trappor upp skulle själva auditionen hålla hus och man fick börja med att anmäla sig och skriva lite allmän info på en blankett. Eftersom jag var rätt så tidig fick jag och ett av de bra numrena, dvs dom som alltid får börja. Hatar verkligen att vänta på auditions! Vill bara få det överstökat liksom....

Där står jag alltså helt ensam och själv bland en massa musikalare när Jacob från Ackis hellt plötsligt dyker upp! =) Kändes otroligt skönt att träffa någon man känner, blev genast mycket lugnare då.

Efter en stund när salen blev mer och mer full med danssneakers och ufo-byxor (AAAAAHAHAHAHAHAHA!!!!! Ida Smedberg fattar nog iaf... ;) ) så satte koreografen igång och började lära ut dansen som vi skulle visa upp senare. Vi körde till Britney's Circus.. Har ju inte dansat så jättemycket till den låten så det kändes inte alls som skavsår i öronen..! (OBS *ironi*) Men jag är ändå vääääldigt glad att det blev just den låten för jag vet ju verkligen varenda liten ljudgrejsimojs som finns där! Ha! ;)

Vi höll väl på en kvart, tjugo minuter och sen var det bara att gå ner i den andra salen och öva medans dom som var "bara sångare" skulle lära sig sin del. Koreografin var rätt så lätt, men då fick man ju också utrymme att jobba mer på uttryck och dynamik.

Jag och tre andra tjejer skulle köra först. För mig gick det verkligen helt sjukt j-vla bra! Inte ofta man känner så på auditions, men fasiken - I nailed it! Jag lyckades till och med hålla kvar koncetrationen när det till slut bara var jag som körde rätt koreografi (då dom andra tappade bort sig och började improvisera). Andra gången stod jag länst fram vilket var mycket lättare för då såg jag inte dom andra (gud vad hemskt det låter, men det är faktiskt sjukt svårt att köra en helt ny koreografi utan speglar och  sen se i ögonvrån att alla andra gör helt andra saker än en själv...! )

Efter det var det bara för mig att chilla ner och byta om medans alla andra gjorde klart dansauditionen. Ganska så mycket senare när alla kört kom hon som hade hand om oss sökande och berättade vilka som gått vidare till sången.

"Nummer 48, 49, 53, 58........"





"Wiiiihuuuuu!!!!!!"
tänkte jag och började sjunga upp för glatta livet. Efter ett tag blev jag pissnervös...! Har ju inte gjort så många sångauditions förut, men jag gav mig f-n på att det skulle bli grymt!!

En timma senare stod jag där inne... framför hela juryn på 8-9 pers... och sjöng med varenda muskel jag hade i kroppen som inte var en enda stor sladderklump. Men vet ni vad, det gicck så sjukt bra!! =D Dom i juryn satt och log och hängde med jättemycket och det kändes att jag hade gjort ett bra intryck liksom... ;)

När jag sen hade sjungit klart mina två låtar följde tjejen från tidigare med mig till dörren och viskade då att;
"Jag måste bara säga att din dansaudition.. alltså guud var grym du var! Klart absolut bästa idag!"

Hihihihihihihihihi!!!!!! ;)

Som det känns nu så har jag redan vunnit. Det spelar nästan ingen roll om jag får jobbet eller inte (skulle sjävlkalrt inte gråta av förfäran om jag fick det..), men jag är så otroligt stolt över att jag gjort min absolut bästa audition hittills!

Detta ska firas ikväll med "Ben & Jerry"! För det är jag banne mig värd..! ;)





Bild 1: Jag och Jacob sitter och väntar på resultatet...
Bild 2: Salen där vi repade och hängde större delen av tiden.
Bild 3: Obligatoriska sko-bilden!
Bild 4: Lite mera rep-sal

Kommentarer
Postat av: stina

DUKTIG du är!!!!! Klart du kommer få jobbet :)

pussåkram stina

2009-04-20 @ 16:14:10
URL: http://barbastina.blogspot.com
Postat av: MiNi

Wohooo!! Kul att det gick så bra!

När får du veta om du fått jobbet?

2009-04-20 @ 19:46:58
URL: http://stiiina.blogg.se/
Postat av: Anonym

OMG UFO BYXOR OCH JAZZSNEAKERS HAHAHHAHAHHHAHA!!!!!

Fan va kul gumman det här kommer bli så bra så! Det kan du sticka upp i facet på vissa bittra människor! Du klarar dig så bra utan ackis!!

2009-04-20 @ 21:37:42
Postat av: Linn

Det var jag som skrev det där inlägget btw ;)

2009-04-21 @ 08:44:39

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0