Celina är prima ballerina!

Datum 2009-04-29 Klockslag 21:49:35
...eller kanske inte... men jag har iaf köpt mina första tåspets par idag! =D



Jag är helt fascinerad! Vackrare skor får man leta länge efter... ;) Måste sätta mig ner och ta tag i syandet också.. (sidenbanden måste sättas fast) men inte ikväll för jag är sjuuuukt trött..! Sen ska det också i inlägg i tårna och hättor längst fram.

Hanna, vår balettlärare följde med oss till "Dance & Gym Shop" idag för att skoshoppa. Hon kan ju en hel del om man säger så, och hon var väldigt bestämd med vilket märke man skulle ha, vilka sorters inlägg, o.s.v. o.s.v. Det kändes väldigt tryggt att ha henne där, då vet man att det blir rätt! Allt som allt hamnade det på ca 580 kr, men eftersom jag är danspedagog på Balettakademien så blev det 20% rabatt, så det slutade på ca 460 kr. Inte illa! ;)

Ååååh vad jag längtar efter att få börja!! Vill börja dansa tåspets nuuuee!! Jag har också bestämt mig för att jag måste gå kvar hos Hanna nästa termin på hennes balett, vilket innebär att det kommer bli Kühlers för mig iaf minst tre ggr i veckan plus hennes tåspetsklass på fredagar efter att jag undervisat klart  på Lidingö Danscenter.

Haha, om jag visste för några år sedan vilket balettfreak jag skulle bli så hade jag knappt trott mig själv..! Har verkligen alltid trott att jag skulle hålla mig så långt borta som möjligt från baletten som det bara gick, men när man väl börjat så är man "hooked fo sho!" ;p



Efter shoppingen hade jag bestämt träff med min käre trollkarl och jag sprang över till replokalen. Där gick vi lite snabbt igenom illusionerna som vi ska göra nästa vecka i Globen och så testade vi den nya som vi ska köra på Grönan nu i juli. Så här ser den ut! (Observera att det här inte är vi dåra.... ;) )





Fick hem mina grejer från Chicy.se idag också... hrm.. ja.. nästan iaf... har väntat så sjuuuukt länge på grejerna och så fattas min randiga tunika som jag längtat efter..! Det skumma är bara att det inte stod ett piss om det i följdesedeln och jag har verkligen inte lust att betala frakt för en grej till som dom inte gitter att packa ner..! En sak om den är slut på lagret, eller att det blivit nåt knas från där dom beställer, men då ska dom ju iaf informera mig om det. Dåligt Chicy! =(



Fick massage av Monica nu ikväll också, så jag slumrade till en stund sen när jag kom hem... Massage kan vara en av de bästa sakerna i livet. Magiskt är vad det är!



Hm... man kanska ska sätta sig och sy dom där skorna iaf... ska se om jag kan få tag på mamma så att hon kan instruera mig... ;) Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Mamma Bult

Jag dansade tåspets i 10 år så jag vet precis vad du går igenom nu. Vi virkade hättor till skorna och vi hade särskilda inlägg (vet inte om man har det idag, men i brist på det hade vi bomull)

Varje termin när vi började och innan tårna fått sin hårda hud så blödde man efter ett par timmar på tå, men man härdas snabbt. Det är inget som är så vackert och så skönt som när man känner att det funkar. Klassisk balett är så otroligt vackert.

Lycka till och njut :-)

Kram

2009-05-01 @ 00:11:27
Postat av: Jennifer

Hanna är så inspirerande att man får upp ögonen för baletten, jag hade henne en lektion och lärde mig så mycket och började också faktiskt tycka att balett var roligt. Tidigare kändes det bara som ett nödvändigt ont..:-)

2009-05-01 @ 09:26:20

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0