Jävla fan....

Datum 2008-11-10 Klockslag 14:52:44

OBS! Varning för neggo-inlägg! Ej för känliga läsare.
Jag har haft en väldigt dålig förmiddag och behöver få ur mig det någonstans.
Så om ni verkligen inte vill höra mig gnälla över saker, sluta läs nu!




Jag är seriös.. vill ni inte dras ner i nåt, läs verkligen inte det här....




Kom precis hem från skolan... fy fan i helvete vad jag sög och var dålig!!!! I vanliga fall kanske man skulle kunna skratta åt det, för att man är ju faktiskt inte helt katar-dålig på allt, men det här fan allt utom roligt..! Jag börjar bli orolig över mig själv och var min energi har tagit vägen..! I fredags hade vi balett och Hanna körde igång värsta stång-övningen som dom kör på Operan. Jag hade lika gärna gått därifrån.. jag skämdes så mycket över mig själv att jag inte visste vart jag skulle ta vägen...

Men då kunde man ju ändå någonstans i huvudet skylla på att jag faktiskt bara dansat balett i vad är det nu... 10 veckor... så det är väl inte så konstigt om man känner sig som en en jävla klumpfisk som ska lära sig flyga. Men idag hade vi modernt och sen jazz och jag vet inte vad som händer med mig just nu! Jag kan ingeting!!!

Kerstin på moderna måste ju fan tycka synd om mig eller nåt... jag ser mig själv som en stor skadad hög som aldrig tagit ett danssteg i hela livet på hennes lektioner... så hennes uppfattning om mig borde ju inte vara bättre direkt... och jag skäms!! Jag skäms så in i fan!! För det är inte direkt svåra grejer vi gör...

Och på Therese klasser är det verkligen helt sjukt! Vad är det som händer med mig???!!! Hon kör igång en dagonal och jag kan (surprise surprise) ingenjävlating! Vi kör igång med en koreografi där dom andra lärde sig typ hälften av dansen när jag var borta och jag känner mig ännu mer som en fruktansvärt dålig "wannabe-dansare" när jag ser dom andra flyga runt och vara hur bra som helst...

Nyckelordet för mig är att jag skäms så fruktansvärt för mig själv på lektionerna just nu.... och jag fattar inte vad det är som händer....

Idag får jag väl skylla på att jag faktiskt sov helt fruktansvärt dåligt i natt... men det känns som att bortförklaringarna börjar ta slut snart....




"Njut" av detta inlägg tills vidare.. kommer nog ta bort det snart ändå.. Jag är i alla fall en person som måste få slänga ur mig saker om jag mår dåligt över det.. annars lägger det sig på hög och så smäller det plötligt till en dag när man minst anar det.. Kommer förmodligen känna mig bättre redan ikväll.. Ni som tagit er ända hit, hoppas att jag inte dragit ner er allför mycket.. Nu ska jag tilltandläkaren och sen ska jag jobba till klockan tio ikväll...

Kommentarer
Postat av: Mikaela

tackar :D men min blogg e ju inte ens hälften så fin som din e hehe...



okey låter bra ska nog ta mej en tur nerte stan och inhandla de :)



hoppas allt blir bättre me dej :)

2008-11-10 @ 15:01:13
URL: http://mikkan4.blogg.se/
Postat av: Emma

Usch vad jobbigt det låter, men man måste ju ha dåliga dagar ibland för att kunna uppskatta de bra! Man kan ju inte vara bäst jämt ;D Lycka till med dansen!

2008-11-10 @ 17:53:40
URL: http://emni.blogg.se/
Postat av: Nat

Släng ut det över mig om du vill Celina! Du får jättegärna ringa. Du känner ju mig, I've got my problems too... ;p



Det är ju sådär att gå en utbildning. Frustrerande som ASET innan man accepterar att man inte kan vara bra jämt... Man hamnar i svackor och hej och hå. Skitjobbigt såklart men man måste lära sig att acceptera det. Det är nog bara nån liten grej du har hamnat i just nu det går över snart ska du se. Men som sagt du får mer än gärna ringa å tjöte :)



Love

2008-11-10 @ 21:13:30
URL: http://nathalicious.blogg.se/
Postat av: W A R G

Men gumman!!! Man har ALLTID svackor tyvärr och man är så illa tvungen att acceptera det. `Du får sluta trycka ner dig själv så och tänkta att svackorna är en del av ditt utvecklande, för det är det faktiskt! Du kan mitt nummer och vet vart jag bor ;) PUSSSSSS

2008-11-11 @ 19:12:33
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/
Postat av: MiNi

Hoppas det blir mycket bättre! Och bara så du veeet är du både en grym dansare och danslärare!! ;)



ps. Ibland poppar Life goes on upp på ipoden och då sänder jag några extra snälla omtänksamma tankar till dig ;)

(vilken smöris jag låter som :P)

2008-11-13 @ 00:39:06
URL: http://stiiina.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0