Midsommar - upptateringen!

Datum 2008-06-23 Klockslag 16:22:58
Nu så var det dags att sammanfatta midsommar lite.. förbered er på en del foton.. =)

Midsommar började med att jag tog tåget ut till Väsby.. behöver jag nämna att tågen bara gick en gång i halvtimman och att jag självklart sprang upp på perrongen och såg tåget stilla åka iväg..? Mm precis.. SL.. jaja, efter en del svärande, fula ord och allmänt fördrivande av en haltimma kom nästa tåg. När jag sen kom till Christian tog vi en promenad hem till hans mamma Ewa och mormor. Vädret kunde inte ha varit bättre så det blev grillning utomhus.. yey! Första på evigheter typ! =)



Bild 1: Bordet börjar dukas upp.. blev helt proppat efter ett tag..!
Bild 2: Och dagen s vin presenteras av...
Bild 3: Grillmästaren!
Bild 4: Väldigt svårgrillat kött.. men gott! =)
Bild 5: Pusspaus
Bild 6: Christians mormor
Bild 7: Mor och son..
Bild 8: Superhair!

När vi ätit så mycket att vi knappt kunde andas så började resan mot kvällshänget, dvs hemma hos Micke. Där blev vi kvar hela kvällen och myste på ganska så bra... =)



Dagen efter blev det bakis mat.. och det här är vad jag kallar bakis mat! Gaaaalet gott!



Det här behöver du;

En stor bit mozarella
Två tomater
En rödlök
Svarta urkärnade oliver
Färsk basilika
Salt & peppar
Olivolja


Skiva mozarellan och tomaterna i skivor, hacka lök och stö över. Sprid ut lite oliver och basilikan, häll över salt, peppar och olivolja.. går såååå snabbt och är såååå gott! Väldigt mysigt att sitta och dela med någon också.. ;)



Efter mysstunden satte vi oss på tåget och åkte mot Bro (typ längst ut på Bålsta linjen.. fett segt..). Där blev det vuxenmiddag med Bea och David som ni kan läsa om lite längre ner i bloggen. Så där ja.. nu var allt sammanfattat och klart! Ska gå in och buda på kepsen snart tror jag.. täntke vänta till sista sekunden.. ;) Tack till alla som hjälp mig med mitt lilla dilemma! Nu är det bara att hoppas på att ingen budar över mig.. Dags att ta fram tradera-kunskaperna från Nat sen igår.. ;) Jag håller tummarna!

Kommentarer
Postat av: karro

vilka härliga bilder :D

kram

2008-06-23 @ 17:35:05
URL: http://thegirlbehind.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Yeah I'm the MAAAAN, hahah!

2008-06-23 @ 17:38:25
URL: http://nathafuckinglie.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Va mysigt ni såg ut att ha det :)

2008-06-23 @ 18:03:43
URL: http://nathafuckinglie.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Kan inte ringa ju men tänkte bara påminna dig om att skicka över filmerna från i Åmål. Fick du skivan med alla bilder av Ida? Den är ju min så jag kan ju ta den sen när du har lagt över bilderna till din dator. Jag vill nämligen ha ALLA bilder, inte bara dom Ida plockade ut :) Min mejl: [email protected] Sen det där med hur vi ska presentera D'licious och så det kanske vi kan ta när jag är i Säffle eller nåt. Puss!

2008-06-23 @ 18:56:21
URL: http://nathafuckinglie.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0