Knäkrångel

Datum 2008-12-12 Klockslag 16:36:10

Känns lite overligt att det här var sista dagen i skolan för den här terminen... med tanke på att jag varit orolig att jag ens skulle klara mig hit, med tanke på skador och jox.. men nu är jag här och jag säger bara en sak; I DID IT!!! Är fett stolt och supertaggad till nästa termin då vi förhoppningsvis ska börja med tåspets på baletten! Sjukt coolt!

Jag vet att jag sagt det förut, men jag säger det igen för att det är så himla sant; Jag går i världens mysigaste och roligaste klass ever! När jag gick grunskola och gymnasiet hade jag alltid haft den där känslan av att inte riktigt passa in.. man klickade väldigt sällan med folk (har aldrig riktigt känt mig hemma i själva "Lidingö-stämpeln"), men Gud vad jag tycker om my girlies! Det känns verkligen så himla bra! =) Kommer sakna dom nu i jul.. och jag vill inte ens tänka på efter nästa termin..! =(

Men nu är det jullov.. haha, det är verkligen jättekonstigt! Men bra konstigt! Jag var hos min sjukgymnast i i onsdags och hon sa att jag dragit ut lite legament och senor på utsidan av knät, vilket gör att knäskålen "rör sig" lite för mycket. Det sitter alltså lite lösare. Fick lite övningar att göra hemma plus ett recept till Rheband på en ny ortos. Har redan två hemma, men dom är alldeles för stora efersom jag fick dom efter skadan och operationen för åtta år sedan. Kan ju säga att knät var ganska så svullet då...

Åkte i alla fall till Rheband med receptet men det visade det sig att min storlek - xs inte fanns inne i lager. Pratade med en tjej där som sa att dom skulle komma in dagen efter (torsdag) efter klockan två. Fine, tänkte jag och masade mig in dit igen dagen efter när jag fick svaret "nä vaddå..? xs? nä några sånna har vi inte fått in....". AAAAAARRRGGGHHH!!!! Eftersom jag fått strikta order om att absolut inte träna utan ortosen så blev det ingen mer dans för mig den här terminen. =(



Så idag blev det sovmorgon igen, men jag kom in lagom till avslutningsfikat! Mys mys mys! Har en del bilder som jag kan lägga upp sen...

Och imorn ska jag iväg till Ekerö coh lyssna på Bea och Christian när dom gigar! =)

www.beamusic.net

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0