Backpackers?? HA!!

Datum 2010-02-04 Klockslag 01:13:19
Alltså, jag måste bara få uttrycka mig om själva begrepept "Backpacker". Finns det något mer tragiskt än folk som drar till Thailand/Australien/Indien/Whatever, drar på sig en ryggsäck och automatiskt tror att de är renodlade "backpackers"??

Jag kan ju bara tala för mig själv och Christian, men vi drog till Thailand med varsin ryggsäck, tog dagen lite som den kom, åkte runt till olika ställen med båtar, bokade hotell på plats, osv... men vi skulle ALDRIG NÅGONSIN kalla oss själva för backpackers!! Man blir omhändertagen vart man än hamnar och vi var helt enkelt vanliga turister - punkt slut! Däremot stötte vi ju på en hel del wannabees framför allt på Koh Phi Phi.

Där samlas dom gärna i klungor och dom känns lätt igen på batiktröjan, dreadlocks, gitarren och den inhemska ölen i handen. Det som för övrigt skiljer dom från t.ex. mig och Christian är att de medvetet försöker bo så äckligt och sunkigt som möjligt, även om det ligger ungefär tio meter utanför vårt 3-stjärniga hotell med dusch och fläkt. Där tar de gärna en massa foton på de inhemska gamlingarna, de hemlösa hundarna och alla stora skalbaggar som besöker dom på nätterna för att sedan lägga upp på resedagboken.se och informera resten av världen (dvs. den inte lika betydelsefulla befolkningen hemma i Sverige) hur mycket dom hittat sig själva och meningen med livet. De ni!

Jag tycker faktiskt att det är en förolämpning mot de personerna som faktiskt ÄR backpackers. Inte bara leker... Sitta och supa skallen av sig varje kväll och ha på sig en batiktröja gör liksom inte riktigt jobbet...

Men det är bara min åsikt... ;)

Jag och Christian i Thailand när vi BACKPACKADE...!

(ja bilden kanske är liiiiiiite ironiskt... ;) )


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0