Spöken i lägenheten och Schlager-night

Datum 2009-05-16 Klockslag 21:07:37
Får se vad som händer med det.. har ju två små xbox-sugna pojkar här som inte är alltför intresserade av Eurovision och folk som uppträder med tragiska låtar... ;)

Vad tror vi om Mello ikväll då? Ja, jag tror iaf att Malena kommer hamna någonstans i mitten eller sämre.. det är liksom så det brukar funka nu för tiden när det kommer till Eurovision. Och visst är det så att grannländer röstar på varandra, men jag tror att det mest handlar om att man då har liknande musiksmak, mer än att man vill rösta på grannländerna bara för sakens skull..!

Sen måste ju jag också erkänna att jag aldrig någonsin skrattat så mycket åt ett mello-bidrag som jag gjorde när jag hörde "La Voix" första gången. Jag och mina söta klasskompisar satt hemma och vek oss dubbla! Ni kan ju ana att vi blev en aningens förvånade sen när hon också vann hela skiten..! ;)

Men men, självklart är jag också patriotisk också och hejar självklart på Sverige ändå! Go Malena! ;)



I helgen har det hänt en hel del flummiga saker också kan jag ju meddela. Igår natt precis innan jag och Christian skulle gå och lägga oss hör vi klart och tydligt att någon går runt i lägenheten. Vi tänkte ju direkt att det var Christians inneboende Aaron som kommit hem men vi tyckte att han betedde sig lite konstigt, nästan som att han var full eller nåt. Problemet var också bara att vi inte hade hört någon komma in genom ytterdörren....

Den här "personen" fortsatte att snubbla runt på diverse grejer i lägenheten, bl.a. våra blå Ikeakassar som låg i tvättrummet precis bredvid oss och efter ett tag så slutade det tvärt. Vi hörde också ett slags rasslande ljud, som en nyckelknippa fast mindre.

Vid det här laget började vi bli lite oroliga och testade att ringa till Aarons mobil.. Tror ni att vi smått höll på att dö när vi hör att han fortfarande är inne i stan.....?

Det slutar i alla fall med att vi får ringa 112 och de säger åt oss att absolut inte gå ut i lägenheten. Polisen dök upp efter bara några minuter och fick klättra upp på taket och in genom vårt sovrumsfönster. Självklart finns det ingen annan än vi i lägenheten och det är rent fysiskt omöjligt att någon skulle ha kunnat komma in.......

Problemet är ju bara att någon/något VAR inne i lägenheten men vi hörde aldrig att den/det kom in eller gick ut......

Vi kommer väl aldrig få reda på vad det var, men satan vad det var läskigt kan jag ju berätta!!



Vardagsrummet är nu nästan klart och det är JÄTTEFINT!! Jag och Finast tog dessutom en sväng till Kista idag och köpte med oss lite mysprylar från Indiska och nu är jag helt fruktansvärt j-kla trött eftersom vi bara fick ungefär fem timmars sömn i natt.

Nu ska jag njuta av lördagsmys med nytt vardagsrum, Robinsson, Schlager, godis och en massa massa myyyys med min älskling! =D

Hoppas att ni också har en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men gud är det sant! Fy vad läskigt!!

2009-05-18 @ 19:25:27
URL: http://kriima.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0