Dilemma!

Datum 2008-10-15 Klockslag 23:51:51
Aaaarrgghh!! Jag kan inte bestämma mig! Ni är superdupermegagulliga som har svarat! Tack tack tack! =D Men nu har jag typ ännu mer bestlutsångest! ;) Först och främst måste jag ju kolla upp det där med Gathania-gigen... inte så kul att sumpa dom bara för att jag byter hårfärg... men jag trooor, och jag betonar verkligen trooooooor att jag lutar åt mörkbrunt/svart...

....eller jag vet inte...! rött?? neeeej mörkbrunt/svart!! ja... jo... kanske gör som Sara föreslog att ha ltie röda slingor i eller nåt.... hmmm......

Över till annat..!




Igår kväll gick jag på massage för mig betongnacke!! Ååååååh va det var skönt!! Det är ju så att när jag blir stressad, eller när min kropp blir stressad så sätter jag all stress i nacken/axlarna. Vilket då i sin tur sätter sig i käkarna, vilket i sin tur faktiskt gör att jag får tinnitus, plus att cirkulationen blir sämre i övre delen av ryggen och det börjar pirra och stickas jobbigt. Självklart är jag ju ovanpå det också väääldigt stel.

Massage har ju tyvärr både för och nackdelar. Fördelarna kan ni nog lista ut själva, men nackdelarna är när man håller på att lösa upp en triljon knutar i ryggen/nacken (som jag har) så blir det ju en massa förändringar i blodtillförseln till huvudet. Det kände jag av idag...

Först hade vi klass med Dan och jag kände mig ovanligt orkelslös och oinsprerad för att vara hans klasser... tänkte väl inte så mycket mer på det, men i slutet av klassen började jag få hjärtklappning, yrsel och kallsvettningar... "hmm..", tänkte jag... "quite a predicament..." ;)

Sen på balettklassen var jag faktiskt tvungen att sätta mig ner efter typ tio minuter när hela jag började skaka.. det gillade jag inte!! Att behöva sätta mig ner alltså..! Jag tycker verkligen att det är jättekul med balett nu så jag blev jättebesviken på att jag inte kunde vara med! Men jag försökte istället titta och lära mig så mycket jag bara kunde av mina älsklings-klasskamrater som är så hiiimla duktiga!! =)

Efter förmiddagen på Kühlers skulle jag äntligen till min underbara sjukgymnast YvonneLidingö Fysioterapi där jag bokade tid för typ tre veckor sen när min rygg/höft var som värst. Det roliga var att hon hittade felet på en sekund! Hon bad mig att lyfta ena knät så högt jag kunde samtidigt som hon kollade på min rygg, och vips visste hon precis vad felet var! Här kan man verkligen säga att det flög en lättnande suck genom kroppen på mig eftersom jag dragits med det här j-vla felet i över sju veckor nu..! Värst var det ju på Malins klass när vi körde i klackar!

"Hej, jag heter Celina och jag är ett vandrande kylskåp!!!!"    *klonk... klonk...*

Felet är alltså att hela vänstra delen av beckenet är helt dunder låst! Det rörde sig inte en millimeter när hon tyckte och höll på..! Inte så konstigt att jag varit Kylskåps-Celina..!

Nu har jag i alla fall fått övningar som jag ska göra varje dag, morgon och kväll, plus att jag bokat in en till tid nästa vecka. Wiie! =)



Ikväll har jag varit ungsomseldare igen på Nova dvs Käppalagården. Har varit väldigt trevligt tycker jag! =) Och imorn hoppas jag på att kunna få en till tid hos Monica för massage!

Nä nu håller jag på att svimma av min yrsel och trötthel.. måste... sova!!!

Gonatt!! =)



To be or not to be...
blond...
med utväxt...


Kommentarer
Postat av: MiNi

Fan fan fan! Onsdagar suger! Jag har musikmöte varje onsdag. Varför har jag inte tänkt på det innan, så har det ju alltid varit.. Men jag måste pallra mig dit, men jag vill ju inte förråda min egen gård ;)

Hahah, vi har våra olika dilemman ;)



Vad skönt att det löst sig med ryggen/höfterna. Får/kan du dansa ordentligt nu då?

2008-10-16 @ 00:16:53
URL: http://stiiina.blogg.se/
Postat av: MiNi

Ja, jag måste komma och ta igen förra veckan ju ;). Känns som jag glömt allt =/



Ses imorgon =)

2008-10-16 @ 16:09:30
URL: http://stiiina.blogg.se/
Postat av: Josse

Mycket fin blogg du har! :)

2008-10-16 @ 18:26:09
URL: http://josefinemandarin.blogg.se/
Postat av: fynda kläder

Fynda billiga kläder i min blogg! :)

2008-10-16 @ 18:28:24
URL: http://fyndaklader.blogg.se/
Postat av: Vanessa

haha rolig text under bilden :)

2008-10-16 @ 18:28:32
URL: http://vanessass.blogg.se/
Postat av: Josse

Sv: Varsågod och tack :D :D

2008-10-16 @ 18:28:48
URL: http://josefinemandarin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej du fina människa!

skulle du vilja ha gratis kläder? :)

Klicka in på länken här nedan och bli medlem. All info står på sidan, hur enkelt som helst. Bäst av allt är att ALLT är gratis, inga smygkostnader alls!!



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=6935

2008-10-16 @ 18:29:04
Postat av: Vanessa

hur gammal e du? :)

2008-10-16 @ 18:44:11
URL: http://vanessass.blogg.se/
Postat av: Lilla P

Det var så lite!

Hur går det med D´licious? Tränar ni något:) Frågade Ida om hon inte kunde komma hem till Åmål och workshops med oss. Det skulle vara kul med en D´licious workshop:)

HIhih. Ha en toppen dag du med



Puss o kram Lilla P

2008-10-16 @ 18:48:01
URL: http://vivalaida.blogg.se/
Postat av: Vanessa

ok, är du med på bilden? :)

2008-10-16 @ 20:13:36
URL: http://vanessass.blogg.se/
Postat av: Vanessa

du e finast ;)

2008-10-16 @ 20:19:37
URL: http://vanessass.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0