Dags att tänka till...

Datum 2008-10-13 Klockslag 00:29:58
Jag fick ett ganska så jobbigt besked för några dagar sen.. gällande mig själv faktiskt... tänker inte gå in på exakt på vad det gällde, men saken är den att det fått mig att tänka till lite om hur man lever och så.. kanske låter töntigt men så är det faktiskt.

En viktig sak som jag kommit fram till, eller kanske rättare sagt upptäckt är att jag har en helt otroligt underbar bästa vän och en fantastisk pojkvän (som också är de få som vet vad det handlar om) som jag vet skulle släppa allt för att stötta mig i eventuellt kommande lite halvjobbiga saker... Det har också fått mig att tänka på att man verkligen måste uppskatta det man har och ta vara på hur man upplever dagarna. Jag kan vakna en morgon och bestämma mig för att "det här ska bli en grymt bra och rolig dag!", istället för att starta dagen med en massa gnäll om att man måste gå upp. Var istället glad för att du ens kan gå upp..!

Jag har nog bestämt mig för att stänga ute allt dåligt och bara njuta av allt som är bra..! Finns absolut ingen anledning till att ens lägga någon energi på saker, människor eller händelser som bara drar ner en.

Det har absolut hänt nåt i själen.. Just nu går det självklart väldigt mycket bergodalbana och man går och tänker och funderar hela tiden, men på nåt sätt tror jag ändå att det här kanske kan leda till något bra..! Hoppas bara att den bra känslan i det här håller i sig...

Tack Anna och Christian för att ni är helt fantastiska!

Och det är inte så att någon behöver gå och oroa sig för mig nu.. allt kommer att lösa sig, kände bara att jag behövde skriva av mig lite.. =)

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Skönt att ha sin blogg att skriva av sig på :) och du har helt rätt inställning, fokusera på det positiva och lägga sin energi på rätt saker. Ha en fortsatt bra dag och hoppas det går bra för er!

2008-10-13 @ 10:50:46
URL: http://accessoaren.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0