I'm still alive...

Datum 2008-11-24 Klockslag 00:18:13
Vet att jag inte är jättekonsekvent med skrivandet just nu.. men jag ska försöka bättra mig! =)

Tänkte att  jag skulle ta och göra det här till ett väldigt positivt inlägg och skriva om en massa bra och roliga saker som hänt mig de senaste dagarna!

Torsdag - Vi började med en waacking-klass med underbara Malin som blivit lite klass-storasyrra på sistone.. Lika roligt och svettigt som vanligt. Efter det hade vi Val Suarez som som är den mest passionerade koreografen/dansaren/läraren jag någonsin stött på, vilket också gör att man har helt galet stor respekt för honom. Hans lektioner är helt galna. Han visar en diagonal typ en-två gånger och sen är det bara att ösa på! Han kan slänga ur sig en fem minuter lång koreografi (känns det iaf som) på en lektion typ.

Anyway, gången innan vi hade honom bad han mig ta på mig lite tajtare kläder så att han kunde se mina linjer och så.. Därför svassade jag in på klassen i det mest tänkbara tajta jag kunde hitta hemma och slängde mig hejdlöst runt och försökte med alla mina sjuttio sinnen och lite till att hänga på alla femtioelva steg han slängde ur sig varannan sekund.

Efter klassen gav han mig så mycket komplimanger att jag bara stod och gapade med årets flummigaste flin och tårar i ögonen och visste knappt vart jag skulle ta vägen! Han frågade till och med om jag ville komma och ta klass för honom på lördagar på Danscenter! =D

Sen hade jag sånglektion med världens coolaste Anna Eiding och krämade iväg Christina Aguileras låt "Hurt".. lyckades iaf ta mig igenom den utan att tappa rösten allt för mycket. Anna tyckte att jag hade otroligt mycket potential och att jag var jätteduktig och så fick jag lite övningar att köra till nästa lektion.

Efter det blev det fikamaraton! Först med Madde på Ackis, sen med Madde och ElinNon Solo Bar där jag drack den godaste sojalatten ever!! Sen blev Madde tvungen att gå, så då satt jag och Elin kvar och pladdrade lite innan sötis-Ida dök upp och gjorde oss sällskap. Efter en stund var Elin tvungen att gå så då blev det bara jag och Aijda som äntlingen fick lite alone-time, även om det var en kortis. Sen bar det av till Annas nya jobb som butikschef på make-up stores nya affär på PUB (mycket stolt! =) ) för att kramas lite och sedan vidare till väsby där det blev mys med min lilla Boo..


Elin och jag fjompar oss med Aijdas tokmysiga mössa! ;)

Fredag - Vanlig skoldag.. balett och modernt. Hanna tyckte väldigt mycket om mina kickar på höger.. hihi.. alltid nåt! ;) Sen på kvällen hade jag mina underbara elever som är helt dundergrymma och efter det blev det lite tillpiffning i badrummet på dansskolan inför min dejt med min babe! =)

Först blev jag mött på stationen av min fina fina karl och det kändes som att man stod i värsta romantiska filmscenen med första snön som föll och allt..! ;) Sen köpte vi med oss kinamat (som för övrigt var helt magisk, jag skojar inte!) och begav oss hemåt. Hemma i studion hade babe gjort hur fint som helst och tänt en massa ljus i hela lägenheten, sen out of nowhere plockar han fram rosor och ett kort som nästan fick mig att börja störtgrina av lycka! ;) Tänker inte skriva här vad som stod, men dom otroligt fina orden satte sig rakt i hjärtat iaf!


Rosor och kort! =)

Kvällen blev så otroligt mysig och bra att vi nog aldrig kommer att glömma den. =)

Lördag - Efter en av de gosigast nätterna någonsin blev det mys-sovmorgon med babe ända fram till klockan tre innan han skulle jobba. Men inte gick det någon nöd på mig inte! Min älskling hade ställt in den gamla tv:n i sovrummet och kopplat in mitt gamecube så jag satt och spelade mitt favvo-spel Zelda hela dagen fram till att han slutade då vi körde en till myyyyskväll! =)

Söndag - Lite mer Zelda och sen off to the dansklasser i Torsvik. Min käre kusin är på besök från Laholm och ska hjälpa oss att lägga om stenplattorna i hallen de närmsta dagarna. Och nu är det way past bedtime för min del! Imorn blir det waacking med Malin och modernt med Kerstin.

Tjoho!

Kommentarer
Postat av: Nat

Wihoooo! Glad för din skull att det känns bättre i skolan! Vad gav Val för komplimanger?? :D

2008-11-24 @ 19:49:18
URL: http://nathalicious.blogg.se/
Postat av: W A R G

Åh min mössa <3

2008-11-25 @ 00:04:57
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0