Dashni kämpar för alla kvinnor

Datum 2009-06-04 Klockslag 20:08:51
Hallå hallå!

Idag mår jag faktiskt lite bättre i jämförelse med de senaste dagarna... Kan ju inte direkt påstå att jag är frisk på nåt sätt, men det tar sig sakta men säkert framåt!

På morgonen var jag hos frissan Jeanette och fixade håret. Det blev knallrött igen med lila och lila-rosa slingor. Wiiee!!

Klockan 13.00 befann jag mig i danslokalen med Ida S (som för övrigt är en ängel och hjälpte sjukling-mig med att visa koreografin) och väntade in Dashni och hennes assistent Diana.

Dashni är verkligen en supersöt tjej och j-vlar vilken Powergirl hon är med stort P!! Den tjejen gör helt otroligt mycket för alla förtryckta kvinnor i Kurdistan, Iran, Irak o.s.v. Bland de kurdiska männen betraktas hon verkligen som en hora och en slampa. Hon berättade att de går ut i högtalarna bland de stora moskéerna och säger att hon ska brännas och hängas för det hon gör. Hon måste ha galen säkerhet runt sig hela tiden för att helt enkelt inte bli mördad när hon går på gatan.

Det enda "felet" hon gör är att vara en helt vanlig tjej, ha kjol på sig och står för att hon i sina texter t.ex. säger att hon vill kyssa en kille. DET HÄR ÄR JU HELT JÄVLA BISARRT!!!!!

Dashni är en otroligt stor förebild för de yngre kuriska kvinnorna/tjejerna som helt enkelt bara vill leva ett "normalt" liv och slippa bli nedtryckta av männen och deras fruktansvärda kvinnosyn. Hon är alltså den första kurdiska kvinnan som gör uppträdanden, videos, hela artisteriet som typ resten av världen (t.e.x. då Pussycat Dolls, Britney Spears, Lady Gaga o.s.v.) och hon får ta så sjukt mycket skit för det (Och då är hon fortfarande långt ifrån de nämnda artisterna om man tänkter på provocerandet). Hon är en snygg tjej med utstrålning helt enkelt!

Hon berättade också att visst, hon får ta väldigt mycket skit och det är klart att man inte kan vara "Powergirl" hela tiden, men när hon träffar yngre tjejer som kommer fram och berättar att de tycker om henne så otroligt mycket, går och nynnar på hennes låtar, visar på ipoden att de har med sig hennes video vart de än går, då är det värt all kämpande. Som hon sa, det är nästa generation och om hon kan ändra synen på hur man ser på kvinnor, även om det bara är hos några, då har hon gjort sitt jobb.

Dashni är från och med nu absolut en av mina förebilder och inspirationer. A TRUE FIGHTER! =) Är väldigt glad att jag kan hjälpa henne för det hon gör är verkligen revolutionärt i den delen av världen.

Girlpower to the people!




Tyvärr fick jag hoppa auditionklassen ikväll eftersom jag bara hade tillräckligt mycket energi att jobba ena halvan av dagen... =( Men jag har sett tillräckligt mycket ändå och jag ska ju dit imorn och kolla så det känns lugnt. =) Dessutom litar jag fullt på min assistent Ellen som gör ett jättebra jobb med dom.



En kul grej som hände med Dashni var att hon flippande ur totalt när Jacob kom och skulle köra pargrejen, bara för att hon tyckte att han var så snygg! =D Jacob å andra sidan flippade ur när Dashni drog upp sin Swarowski-beklädda mobiltelefon... ;)

Efter repet drog jag, Ida och Jacob in till stan för en välförtjänt mysfikaKofi och kom fram till att "Balett-Krump" (läs på engelska) är en dansstil som Jacob borde ta tag i... ;)

Nu är jag hemma och min kära mamma har lagat pannkakor! Yummi!

Imorn är det rep med Dashni-dansarna (dvs jag, Ida S, Mathilda och Elin) och sen blir det aaaudition!

Tjoho!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dashni är verkligen en störtcool tjej, sjukt med allt hon lär stå ut med.. sick! Man kan inte fatta.



Det ska bli grymt kul på söndag yeeah!



"balett-krumping" på schemat nästa termin (:



2009-06-04 @ 21:08:45
Postat av: Jacob W

Alltså så jävla klockren kommentar att hon flippade på mig och jag på mobilen... =D vilken jävla bög jag ändå är haha





Det kommer bli grymt Celina, puss

2009-06-04 @ 22:18:44
Postat av: A M M E

ellen är verkligen skit duktigt!



kul att du kommer å tittar i morn, kommer ida och mickis?



kram

2009-06-04 @ 22:25:55
URL: http://ammess.blogg.se/
Postat av: hani

jag hatar henn hon är bara en jälva. dashni och hani är horrrr dem är jävla.

2009-08-30 @ 11:45:23
Postat av: hani

sa bara hur många killa hade du och knulllet med.

jag veta varför dashni du tycker om hani för du tycker hon är som du jälva,

sa va det kul e dubi ni hade roliga med hani.

2009-08-30 @ 11:49:51
Postat av: Anonym

sa bara hur många killa hade du och knulllet med.

jag veta varför dashni du tycker om hani för du tycker hon är som du jälva,

sa va det kul e dubi ni hade roliga med hani.

2009-08-30 @ 11:51:05
Postat av: BREEZY

Kenza eller Kissie?



RÖSTA I MIN BLOGG!

2009-08-30 @ 12:04:28
URL: http://breezy.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0