Välkommen till min nya lägenhet! =)

Datum 2009-08-12 Klockslag 23:49:26
Min käre far har återigen bevisat att han är smartast i världen genom att spara bilderna från annonsen på lägenheten. ;)

Here's the tour.....

Välkommen in i den stora och ljusa entrén. Hallen som är innanför entrén har jag redan döpt till koreografigolvet. ;) Kan ju säga att en stor spegel ska upp!



Sen kommer man in i vardagsrummet med stora mysiga fönster. =) Längst bort vid fönstret har jag tänkt ställa ett litet matbord där jag också kommer att sitta och fixa med naglar.



Till vänster ser ni sovalkoven och till höger om den balkongdörren.



Här är vardagsrummet åt andra hållet. Där den röda väggen är kommer jag sätta upp möstertapet och istället för matbord så kommer min lilla hemmastudio få ta upp den ytan.



Välkommen till sovalkoven där jag kommer att sätta upp samma möntertapet som i vardagsrummet.



Här är sovalkoven sedd från köket.



Vidare tar vi oss in i köket där ni också ser sovalkoven längst in med glasdörr som går att skjuta igen om man så vill.
Det här köket skulle egentligen behöva renoveras, men p.g.a. en viss liten biatch som gjorde att vi budade 40 000 extra, så får vi helt enkelt vänta med det. ;) Men det gör faktiskt inget för det här ser nästan exakt ut som vi har här hemma nu, vilket gör att jag genast känner mig väldigt hemmastadd.. ;) Som tur är råkar vi faktiskt ha exakt en sån bänkskiva över som behövs bytas ut, så det kommer vi iaf fixa.



Köket från båda hållen.



Och här har vi badrummet med handdukstork och badkar. Ska också piffas till lite, men mest då med tanke på duschdraperi, badrumsmatta, fler hyllor o.s.v.



Och här är den tokmysiga balkongen som jag tänker styla till med mysprylar så ni anar inte! ;)



Med utsikten.



Byggnaden: Furusundsgatan 16



Planlösningen



Jag har olika sorters älsklingar i mitt liv och den här lägenheten har nu fått hoppa in i den lilla skaran. =)
Jag är helt förälskad och vi ska redan börja kolla tapeter och börja jämföra priser på färg och sånt imorn.

Det som är skönt att jag inte har tillträde som sagt förrän den 1:a oktober, så vi har ungefär en och en halv månad på oss att planera allt.

Sen ser jag framemot alla myskvällar och middagar med min käre karl, mina vänner och mina föräldrar i min nya fina lägenhet! =)

Kommentarer
Postat av: jennie

om du vill fräscha upp köket ytligare kan du ju bara måla träfärgen med vit snickerifärg (typ 200kr/1 liter) och byta ut handtagen :)

2009-08-13 @ 01:44:49
URL: http://failsafe.blogg.se/
Postat av: jennie

jag hade nog hängt upp något snyggt tyg som man kunde dra åt sidan mellan sovalkoven och vardagsrummet, så känns det lite mer privat. bara ett tips om du inte redan tänkt på den möjligheten :)

2009-08-13 @ 01:46:31
URL: http://failsafe.blogg.se/
Postat av: p u s s y d o l l

Jättefint! :D

2009-08-13 @ 07:32:57
URL: http://pussydoll.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Gud va fin Celina! Helt perfekt! So happy for you! :) Puss på dig

2009-08-14 @ 13:01:32
URL: http://nathalieakselsen.com
Postat av: Ollie

Celina guud va fint du bor nu:) Jätte stort ser det ut att vara också, verkligen stort grattis!

2009-08-14 @ 19:39:25
Postat av: ida

Guuuu vilken fin! FAB!!

2009-08-15 @ 13:19:40
URL: http://idadancer.blogg.se/
Postat av: Jacob

åh va fin !! =)

2009-08-15 @ 21:07:14
URL: http://poetryofjacob.blogg.se/
Postat av: Louise - Ur mitt eget perspektiv

Åh vilken underbar lägenhet!

Sjukt fin verkligen!



Puss

2009-08-21 @ 14:29:45
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0