Dagens mattips!

Datum 2010-05-26 Klockslag 19:44:53
Det här måste jag bara tipsa er om! Ni som tycker att det är segt att läsa om vad jag äter kan sluta läsa nu. ;) En annan variant av min klassiska quinoa med lax. Sjukt gott blev det i alla fall!

 

Du behöver;

Några skivor rökt lax

2 dl quinoa

Grönsaksbuljong

Körsbärstomater

Färsk basilika

Fetaost

Peppar

Olivolja

Citronsaft/citronextrakt

Paprikapulver

 

Till såsen;

Lätt kesella

Mjölk

Honung

 

Så här gör du;

Koka upp vatten med grönsaksbuljong och häll i quinoan. Låt stå på svag värme i 15 min. Skär upp körsbärstomaterna, grovhacka basilikan och skär upp fetaosten. Börja blanda ihop några matskedar Kesella, en skvätt mjölk och ca en rågad matsked honung. Man får köra lite på känn.

När quinoan är klar, häll över en skvätt olivolja och citronsaft eller citronextrakt, peppra och blanda runt med lite paprikapulver. Blanda i tomaterna, fetan och basilikan. Toppa med laxen.

 

Tadaa! =) Sjukt gott blev det och faktiskt himla nyttigt och bra.


Kommentarer
Postat av: Hanna Z

Köp röda isf! Jag älskar mina, en härlig färgklick:)

2010-05-26 @ 20:46:53
URL: http://hannaz.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0