Personer med stora hunder - LÄS!!

Datum 2010-03-30 Klockslag 22:30:53
Det har blivit lite knas med bloggen idag. Först skickade jag ett inlägg från mobilen när vi var ute på promenaden, men det verkar har försvunnit ut i tomma rymden, sen skulle jag lägga upp det jag skrivit här nere när vi kom tillbaka men då glömde jag trycka på "publicera". Så det som står under skulle ni alltså läst för några timmar sedan. Men bättre sent än aldrig. ;)



Nu är vi hemma igen och jag har precis tvättat av en f.d. vit hund. ;) Eller ja... han är väl relativt vit nu, men jag hade verkligen med mig en svart hund hem. ;)

En sak som jag måste hävda ur mig bara är att alla hundägare med stora hundar som INTE KAN HANDERA EN STOR HUND, borde f-n sättas i fängelse för dom är minst sagt en fara för allmänheten. Vi blev pårusade av TRE stora hundar inom loppet av 20 min. INGEN av hundägarna bad om ursäkt eller ens kallade tillbaka sina hundar. Det blev helt plötsligt mitt ansvar.

Det första som hände var att en svart stor hund började rusa mot Boogie. Ägaren sket totalt i det så jag kutade fram och ställde mig brett isär emellan Boogie och den svarta, som sprang tillbaka.

Celina (pissförbannad): Du kanske borde fundera på att ha dina hundar kopplade (han hade två) om dom ska hålla på att rusa fram mot andra hundar!

Ut ur en bil kliver en fet medelålders man med stor rock och solglasögon (j-vla översittare), tittar inte ens på mig och säger drygt: Men Gud, slappna av.

Celina: Men fattar du inte att din hund kan bryta ryggen av min om den slänger ut tussen för hårt??

Dryg pissgubbe: (Suckar och fortsätter att titta bort) Aah, men det händer ju inget.

Celina: Jo, det gör det visst för jag har varit med om det förut.

Apmannen: (aaaaasdrygt!) Mm, hej då.


Alltså, VA??!!! Fatta att det här ska vara en VUXEN MAN och han hetsar tillbaka som nån j-vla fjortis! Först borde han bett mig och Boogie om ursäkt sen hade det varit relativt lugnt. Men istället fortsätter han bort mot sin "kompis" och jag hör hur han dessutom börjar snacka skit om mig!!! Alltså ser jag honom igen på Gärdet så kommer jag explodera!

Efter det hände det som sagt med TVÅ andra hundar och INGEN av ägarna sa ett ord, dom kallade inte ens tillbaka hundarna. Eller jo, en gjorde det efter att jag skrek åt honom att kalla tillbaka sin j-vla hund efter att den skrämt Boogie så pass mycket att han skrek till. GGGGGGAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!

Nu kanske ni undrar varför jag reagerar så stakt på det här. Då har ni inte haft en liten hund. Små hundar måste ALLTID gå omvägar för att inte komma i vägen för stora hundar, för som sagt deras ägare skiter i allt och alla. Bara det är ju helt sjukt!

Sen är det så att vår förra hund Minus - min lillebror, som vi fick ha med oss i 15 år faktiskt blev dödad av en stor hund. Det som är ännu värre var att det var hemma i vårt hus. Finns det något jag avskyr och hatar är det hundägare med stora hundar som inte har kontroll. All respekt till folk som klarar av det, men dom verkar inte vara många på Gärdet i alla fall. Då kanske ni förstår att jag slänger mig framför Boogie så fort det kommer en stor hund rusandes. Det ska f-n inte hända mig två gånger!!

Phu... okej... nu kanske det är lite mer ute ur systemet... ;)

Så här soligt mysigt såg det i alla fall ut innan alla hundincidenter och cp-skallen.

 

På vägen hem hittade vi dessutom en BOLL!! ;) Finns det något Boogie är galen i så är det köttbullar, klemetiner och BOLLAR! Jag kastade och han kutade efter i säkert 20 minuter i sträck, hela vägen hem. Efter det såg han ut så här (nybadad)... ;)


Kommentarer
Postat av: Hannah

fattar precis vad du menar.. de bor en jävla hund som attakerar våra hundar då och då och sen ät de två kärringar som rastar sina hundar utanför våran grind?!?! cp

2010-03-31 @ 21:22:37
URL: http://hanha.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0