Minivibe på Tyresö Dance Awards 2010

Datum 2010-03-21 Klockslag 12:09:07
Nu är jag äntligen vid liv igen..! ;) Shit vilken dag! Först åkte vi som sagt från Ropsten ca hav 12 på förmiddagen och var framme vid Tyresö's "Nyboda skola" ungefär en timma senare. Ett litet problem bara.. när vi kommer dit får vi också reda på när vi ska tävla... KLOCKAN 21.40!!!! Okej, det här stod ingestans! Jag hade till och med mailat och frågat bl.a. lite om tider och det enda svar jag fick var att det var inskrivning kl. 14 och att tävlingen sen började kl. 15. Ehh... ska jag tolka det som att vi tävlar kl. 21.40 då?? Förlåt, men idioter. Förmodligen ville dom väl bara ha dit publik som skulle kolla på alla battletävlingar.

Jaja, läget var som det var och vi blev tvugna att döda ungefär åtta timmar. =S Men är man med världens bästa tjejer så går det rätt så snabbt ändå. =) Som ni kanske har sett så blev det bl.a. middag på donken (snälla Celina letar upp närmsta McDonalds till sina 14-16-åringar... ;) ) och så repade vi lite, dansade en massa gamla koreografier, hade vilostund (japp!) och skrattade mycket. =)

När det äntligen blev dags att börja byta om drog också nerverna igång. Tjejerna såg så himla coola ut i "dock-outfiten" och vi drog ju minst sagt blickar till oss... ;) På scenen sen var dom GRYMMA!! Dom ÄGDE AV ALLA och det är inte nåt jag bara säger. På anmälan stod det att domarna skulle titta på "samstämmighet (hur lika man kör), utstrålning och orginalitet". Tjejerna hade minst sagt ALLT och mycket mer! Jag kände som superstolt och man såg verkligen hur mycket tid dom hade lagt ner själva på att få det att bli perfekt.

Tyvärr tog vi ingen "medaljplats" men det har också sina förklaringar. För det första så skulle ni varit där för att förstå vilken slags stämning det var och vilka sorters personer som fanns där. Hiphop hiphop hiphop. Och då pratar jag verkligen inte kommersiell hiphop, utan old school och dancehall och house. Nu är det så här att personer som är inne i den världen (menar absolut inte ALLA, men många), har liksom ingen tolerans mot andra stilar eller annan musik. Är det inte "superball" hiphop då är det skit. Allt annat ska dissas.

Eftersom att jag har tagit klasser för en av domarna som var där igår, så vet jag också att han är en sån slags person (det är han också känd för). Så, vi hade alltså varken publiken, domarna eller speakern på vår sida (jodå, visst favoriserade speakern olika nummer), så var våra odds inte särskilt höga.

Det jag faktiskt blir förbannad på är att dom inte ens gav oss en chans. Dom som vann såg ut som att dom slängt ihop nåt på en vecka, dvs samstämmigt my ass! MEN, det var en massa "domarfavoriter" i gruppen så hade dom ställt sig och rapat på scenen så hade dom nog vunnit ändå. Dom som kom tvåa var bara "små och söta" och dom som kom trea vet jag inte ens vilka det var. Dom annonserar att det ska vara en "Allstyle-kategori" och uppmuntrar folk att komma med andra stilar. Sen när man gör det så stänger folk av bara för att dom inte förstår det, eller inte gillar musiken. Otroligt orättvist tycker jag. Som att dom som satt i juryn har kompetens att döma vår stil eller bollywodd eller modern jazz?? "Välkommen hit så att vi kan rådissa er!". Nä, bajs på hela tävlingsupplägget faktiskt.

Nu är det så att jag var väl mer eller mindre beredd på det här innan vi åkte, men självklart så tar man ju åt sig lite. Framförallt blir jag arg på människor som helt plötsligt måste "dissa och hata" all annan dans bara för att dom håller på med något annat. Och nej, jag är ingen dålig förlorare. Hade ni varit där hade ni också märkt hur uppenbart det var att inte hade en chans med deras attityd.

Skit samma! I mina ögon så vann tjejerna med STOR MARGINAL. Ni var bäst och nu har ni verkligen klivit ut och blivit en dansgrupp, vilket känns sjukt kul! =D Framförallt hade vi också grymt kul vilket var den största anledningen till att vi åkte. =)

Megastor kram till er!! Och verkligen superstort tack till Malin och Rebecka från Feminine Vibe som var med under hela dagen och hjälpte mig med allt möjligt. =)


Kommentarer
Postat av: jannika

grymma tjejer asså :) !!!



men fan va dåligt om dom favoritiserade vissa grupper och stilar osv .. :O

Sånt är lixom bara fjantigt !

2010-03-21 @ 12:20:43
URL: http://jannikanystroms.blogg.se/
Postat av: sofia

FAAN VAD NI ÄR BRAAAAA!! PALLPLATS ELLER INTE DET HÄR ÄR SÅ HIMLA GRYMT OCH JAG ÄR MEGAASTOLT ÖVER ER!! Åhh, vad jag är ledsen över att jag inte kunde vara där, kärleek till er

2010-03-21 @ 12:46:04
URL: http://dressedbysofia.blogg.se/
Postat av: Stella

HERREGUD VAD BRAA!!! ni är G-R-Y-M-M-A!!!

2010-03-21 @ 16:25:58
Postat av: Anonym

Vad synd att ni inte vann.. Men ni ägde ändå skiten ur dom andra! :D

2010-03-23 @ 20:21:12

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0