Konstgjorda popgrupper

Datum 2010-03-31 Klockslag 00:39:00
Har ni sett det här?

http://www.dn.se/kultur-noje/musik/producenten-redone-satsar-pa-love-generation-1.1070702

Det är alltså en popgrupp som dom satt ihop med fem gymnasietjejer som inte ens hade träffat varandra innan de började spela in första singeln. Jag måste nog tyvärr säga nej tack. Känns inte det här lite för mycket -90? Visst, det gick jättebra för Backstreet Boys, Spice Girls, N'Syns, Westlife, Take That, New Kids On The Block, osv osv osv... men ser ni något samband? Ja precis, alla dom var stora på 90-talet. Har dock väldigt stor respekt för RedOne. Han har ändå satt soundet för de närmsta musikåren. Därför blir jag väl ännu lite mer besviken...

Jag tror att folk är trötta på hela den prylen. Tjej- och killgrupper med NOLL känsla i grunden. Ett plastigt ihopkok av de som var bäst på just den auditionen. Har inget emot kill- och tjejgrupper annars, men jag själv anser att det är roligare och mer intressant att titta och lyssna på en grupp som har något gemensamt, som jobbat fram soundet och det dom är tillsammans. Varför känns det som att skivbolag plötsligt blivit lite desperata?

Själv tycker jag att 2010-talet handlar om artister som jobbat sig upp själva och som har en egen vision av vad det vill göra. Auditionprylen känns som sagt lite halvute... Men jag kan ju självklart ha fel... vad tycker ni?




Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0