Ditt läskigaste spökminne?

Datum 2010-03-04 Klockslag 11:59:13
Halloj!
Fick precis en idé!
Själv älskar jag spökhistorier och dom bästa är ju från folk man träffar på som har egna erfarenheter. Efter mitt inlägg "Tror du på spöken?" fick jag lite svar från folk där dom berättade lite kort om saker som hänt dom själva.

Så därför vill jag ha DITT läskigaste spökminne!!

Har du vaknat av steg mitt i natten? Konstiga skuggor som rör sig i ögonvrån? Värre? Skriv en kommentar här nere och berätta i detalj! Dom svaren jag får in lägger jag sen upp i ett nytt inlägg så att alla kan få läsa. =)

Ready, set, go!! =D



Kommentarer
Postat av: Hannah

de här var verkligen sjukt läskigt... Min granne hade precis dött (dock av ålder) så samma natt så drömde jag att jag och mina kompisar skulle ta kontakt med henne, så i sömnen så la jag mig på rygg med händerna på magen och vaknade med ett ryck eftersom de hade blivit värsta trycket på magen, så jag kunde inte röra mig!!! Jag låg där as längre och typ hyperventilerade tills jag äntligen vågade vända på mig och lägga mig under täcket! De var verkligen sjukt läskigt :S

2010-03-04 @ 12:32:32
URL: http://hanha.blogg.se/
Postat av: carro

jag och min kille skulle hälsa på hans mormor som bor i Värmland. Detta va på hösten 04 och vi fick bila rätt långt från stockholm. Jag visste eftersom min pojkvän redan berättat att hans mormor är synsk och kan prata med andar.

När vi kom fram så hälsade vi och fikade och allt eftersom timmarna gick så var det dags att sova över. Villan hon bor i är ganska gammal så vi fick gå upp för en trång knarrig trappa för att komma till gästrummet. Vi gick och la oss på en gång för vi var så trötta efter allt körande. Men kvart över 3 i natten öppnade jag ögonen och såg ett ansikte böja sig ner framför mig bara någon decimeter från mitt. Jag kollade på ansiktet och plötsligt sa det välkommen och log hur stort som helst. Jag ryckte till och gav från mig ett ganska högljutt tjut. Ansiktet försvann och min kille vaknade och höll om mig eftersom jag skakade så mycket. Sen kom hans mormor in och kollade på mig och sen ut i tomma luften. Hon hade fäst blicken på en särskilt punkt (ungefär som när man kollar bestämt på någon annans ögon) Sen så pekade hon på dörren och sa bestämt till "luften" hon kollade intensivt på att lämna rummet och låta mig och min kille sova ifred. Några sekunder senare stängdes dörren av sig själv. Mormor satt med oss i nästan en halvtimme efter och förklarade att det var en man vid namn Eric som en gång bodde här. Han var jättetrevlig och hade inte menat att skrämma mig sådär. Men hur ska man reagera? :S A ja det var läskigt och sen somnade jag i min killes famn någon timma senare. Det var ialla fall sjukt läskigt ett tag.

2010-03-04 @ 13:13:25
Postat av: M

I min släkt har vi alla typ upplevt spökerier, om man väljer att tro på det eller ej är individuellt.

Jag själv har inte upplevt så mycket, har hört suckande i mitt rum och vaknat av att någon har andats tungt det är väldigt läskigt. I min källare, har jag hört dunsar och det är inte så värst trevligt att gå ner där och duscha nu när vi renoverar badrummet här uppe, man känner sig väldigt i iakttagen. Hos min kompis försökte vi framkalla andar, eftersom det händer underliga saker där väldigt ofta, då började en stol snurra och vi hade släckta lampor, och man såg en svart skugga röra sig, min kompis blev som förstelnad och håret reste sig upp på oss, jag sprang dock och tände på datorskärmen. När jag var mindre så besökte vi ett slott som ligger i Östergötland som heter Lövstad Slott vi hade en guide med oss, och någon knackade mig på ryggen men ingen var där?

Det var väldigt läskigt, ingen trodde på mig heller haha, kanske det var inbillning men det var läskigt iallafall.



Där min mormor och morfar bor (min mormor är död)

Så är det en gammal galgbacke- där de hängt folk förut osv. Där spökar det jätte mycket, och händer saker hela tiden, som både min mamma och moster och mormor märkt av, finns tusen saker att berätta men det blir för långt och låter som påhitt i andras öron kanske!



:)



2010-03-04 @ 13:21:01
Postat av: Alice

Det här hände i fyran. Jag och en kompis var ute på kvällen i rudbodaparken. Klockan var vell runt sju men det var redan mörkt. Vi satt först och gungade, sen gick vi till en snurr grejj. Efter ett tag ser jag någon som går av gångvägen och går mot oss. Jag sa till min kompis att det va någon där. Vi gick eller jaa, småsprang. Jag sa att vi skulle gå till Ica, för att om han gjorde något där skulle andra se. Så vi sprang på gångvägen mot Ica. Efter ett tag vände vi oss om. Han var inte kvar, han hade gått upp mot skolan. Så vi fortsatte att springa men inte lika fort. När vi kom till rudboda torg står han där och tittar på oss och går väldigt sakta mot oss. Så vi springer via parkeringen in till ica. Sen ser vi att han går.



Vi var som sagt bara 9-10 år då och det var sjuukt läskigt. Vi tror att han var en blottare.

2010-03-06 @ 08:47:53
URL: http://Ballast.devote.se
Postat av: charlin

Jag kanske är lite sent ute nu men here it goes!

Jag bodde i en lägenhet för ett par år sen, kvinnan som hade bott där innan hade typ kollapsat och dött i köket. Jag kände på en gång att det va nåt som inte stämde i lägenheten, kände mej iaktagen ofta, drömde konstigt, hörde konstiga skrammel från ingenstans osv. Våran trådlösa telefon gick ofta igång av sej själv, liksom sådär när man kan trycka på en knapp på laddaren så telefonen börjar pipa om man tappat bort den. Men det värsta va en sommardag när det va helt vindstilla ute och jag var på väg ut. Jag gick förbi vardagsrummet där vi hade våran balkong, precis när jag passerar så flyger balkongdörren (som va stängd och LÅST) upp och smäller till som fan. Jag blev livrädd och sprang därifrån. Sådär kul, som tur va flyttade vi därifrån kort efter detta!

2010-03-09 @ 15:49:32
URL: http://chaarlin.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0