Varning!!

Datum 2010-06-18 Klockslag 18:20:32
Nu ska ni få höra om en av de absolut vidrigaste människorna jag någonstin träffat. Inte så att jag går ut för att "snacka skit" om den här personen, utan mer för att varna andra som skulle kunna råka hamna i samma situation som jag.

Det här hände för ungefär fyra år sedan. Jag var 21 och hade precis blivit medlem på Stagepool.se (en jobbsida för dansare/artister där folk kan lägga ut annonser om olika jobb). En dag sätts en annons upp där det står nåt i stil med "Vill du bli popstjärna.. blablabla", osv. Jag skickade in mitt CV och några dagar senare ringer en person och presenterar sig som Peter. Han frågar lite grejer om mig och ber mig att sjunga i telefonen, vilket jag gjorde. Nu i efterhand så kommer jag ihåg hur sliskig och äcklig han lät när vi pratade. Han var väldigt ivrig med att kolla om jag bodde på Lidingö som det stod i CV't och om jag hade mycket pengar... hrm.

Han ville i alla fall träffas och jag tror att vi möttes upp på nåt ställe i stan. Han gjorde ju verkligen sitt sliskiga prat rättvisa med sitt utseende... Grejen var att jag skulle dra iväg till Mallis några dagar senare så han hade med sig en CD med några låtar som han skaffat fram åt mig. Han berättade om hur sjukt stora kontakter han hade på alla möjliga skivbolag, att han själv hade ett galet stort band när han var yngre och blablablabla...

När jag kom tillbaka från Mallis (där han för övrigt mailade mig typ stup i kvarten) träffades vi igen några gånger. Både ute och hemma hos honom. Den gången vi var ute var han ju inte lite ful fisk. "Om jag betalar den här rundan så tar DU nästa". Mm - eller inte.

Det den här snubben alltså var ute efter var att "signa" mig som sin artist och han skulle då bli min "agent". Han skulle skaffa fram låtar till mig, fixa sånglektioner och helt enkelt "göra mig till popstjärna". Han hade redan en annan artist som hette "Ember" har jag för mig. Dom slutade för övrigt att jobba med varandra för några år sedan. Det blev inget med henne, vad jag vet i alla fall. Hemma hos honom visade han mig sin lilla scrapbook med bilder och tidningsurklipp från när han var "känd och häftig".

I alla fall, för detta ville han ha 100 000 kr av mig. 100 fucking jävla tusen spänn!! Och det värsta är att han nästan lyckades. Det som jag blir mest förbannad över är att jag ville ge honom pengarna. Jag trodde på det han sa. Som tur var kollade vi upp honom och det visade sig att INGEN av de personerna eller skivbolagen han nämt ens kände till honom. Eller jo, en kille på Sony som sa att han är en riktigt ful fisk och att jag skulle hålla mig långt borta från honom. Han var tydligen en nobody och allt han sa var bara ren bullshit.

Tror att han var runt 45-års åldern och hade liksom inte ens pengar att t.ex bjuda mig på krogen. Och grejerna han sa till mig. Han berättade bl.a. att han brukade sova i samma säng som "Ember" och att det var heeeeelt normalt (hon var yngre än mig). Fy fan! Äckliga jävla gubbjävel! Han skickade ett mail till mig för något år sedan och sa att han fått in en ny "Ace of Base"-låt som han behövde en demosångerska på. Jag svarade inte. Och blockade honom.

Det tragiska är att Stegapool som har ansvar att kolla upp alla som lägger upp annonser, låtit honom passera. Nu har jag varit med alldeles för länge där plus att det här absolut inte var den enda fula fisken jag stötte på genom Stagepool, så nu har jag gått ur.

Sånt här är ju både bra och dåligt. Man blir väldigt cynisk och bitter som dansare/frilansare. Kommer någon med ett erbjudande så händer det VÄLDIGT SÄLLAN att man hoppar upp och ner av lycka. Man förväntar sig alltid det värsta och man kan bli väldigt hård och kall när det kommer till förhandligar. Vilket självklart också är väldigt bra. Man måste helt enkelt jobba upp sin lilla mur, för när det kommer till den braschen jag hamnat i, så vill dom flesta bara blåsa en. Allt handlar om pengar och det gäller att kunna urskilja fulfiskarna från de riktiga jobben.

Som sagt, att jag skriver det här är först och främst för att varna alla er andra från dom här vidriga människorna. Och då har jag inte ens berättat en tiondel av allt han sa till mig. Det orkar jag inte ens gå in på. Blir bara förbannad. (Bland annat att jag skulle gå ner fem kilo) Kolla ALLTID ALLTID ALLTID upp personer (och det dom säger) som ni aldrig jobbat med förut som kommer med jobberbjudanden. Sjukt viktigt.

 


Kommentarer
Postat av: Ine Henriksen

:)

Ha en riktigt fin kväll!

Kramar

2010-06-18 @ 18:37:59
URL: http://inehenriksen.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0