Nej tack till Mona Sahlin!

Datum 2010-06-14 Klockslag 17:52:46

Fick det här mailet för några dagar sedan....

Skicka det här till minst 10 st annars kan du drabbas av regeringsskifte!



Nedan taget från Socialdemokraternas propagandaprogram.


”Jag vet hur mycket man får kämpa
som mamma och hårt arbetande
kvinna. Men det finns alltid sätt att få
ekonomin att gå runt.
Här nedan skriver jag några tips som
jag använt mig av genom tiderna när
ekonomin har varit svår.
Jag hoppas att du liksom jag har
haft, kommer att få nytta utav dem.”


1. Betala din dagmamma svart, det gjorde jag! 1990
2. Skippa TV-licensen, det gjorde jag! 1993
3. Betala ingen försäkring till bilen och besiktiga den inte. Det gjorde inte jag! 1993
4. Köp varor, hyr bilar och passa på att ta ut tiotusentals pengar i kontanter på någon annans kontokort
(Statens), det gjorde jag! 1995
5. Sugen på semester? Hävda att du behöver en time-out, ta med familjen, en assistent och två livvakter
till Mauritius och lev livet för andras pengar (Skattebetalarna). Det gjorde jag! 1995
6. Jag vet hur bråttom man kan ha ibland och hitta parkeringsplats är inte alltid lätt. Strunta i att betala
98 parkeringsböter, vänta tills 32 st går till kronofogden och bli sedan tilldelad en parkeringsplats
(Av regeringskansliet). Det gjorde jag! 1998
7. Strunta i att betala restskatt. Det gjorde jag! (30 000:-) 2000
8. En del räkningar är bara så tråkiga, strunta i dom, det gjorde jag! (2 st) 2001.
9. Vad har facket någonsin gjort för dig? Var inte fackansluten, det var inte jag! 1995-2006


”Jag vet att en röst på mig och Socialdemokraterna är en röst för ett ekonomiskt tryggare Sverige”
Mona Sahlin, Partiledare, Socialdemokraterna.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Så sant, så sant....



http://www.youtube.com/watch?v=YolWuQJX-rY



http://www.youtube.com/watch?v=XgsLbLv5jD0

2010-06-14 @ 22:08:29
Postat av: Anonym

åååf fyfaaaaaaan till äckel MONA!!!!!!! hon får ALRIG ALDRIG BLI LEDARE!!!!! >=(

2010-06-16 @ 11:15:12

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0