Michael Jackson - ett år senare

Datum 2010-06-27 Klockslag 20:32:26
Såg på en dokumentär om Michael igår och dom tog bl.a. upp anklagelserna om att han skulle vara pedofil. Jag har alltid velat tro att Michael varit oskyldig, men här berättade dom till och med att bevis har kommit fram efter hans död att han faktiskt aldrig var skyldig. Det handlade bara om äckligt giriga amerikaner som ville blåsa honom på pengar (dom som anklagat honom var tidigare dömda för bedrägeri bl.a.). En av pojkarna som var "offer" tog sitt liv strax efter Michaels död och det visade sig att pappan till pojken också misshandlat honom under hans uppväxt.

Varför är det så att sanningen alltid ska nystas upp när personen i fråga har dött?? Michael förtjänade inte att bli smutskastad på det sättet han blev. Han var annorlunda, men det är för f-n 2000-talet och det här är inte bättre än när man stenade folk till döds som var handikappade eller missbildade! Han var ett enkelt offer för media. Annorlunda, "konstig", naiv och ville alla väl. Det är så sjukt sorgligt.

En av mina absoluta favorit-låtar med Michael är "Human Nature", så här kommer den. Hoppas att Michael har fått lugn och ro till slut och att han ser hur otroligt saknad och uppskattad han är av en hel värld. Någon som han aldrig riktigt fick känna i livet.

 

Här är versionen från begravningen där John Mayer spelade. Så otroligt fint och rörande. Kommer aldrig glömma den här för det var då jag verkligen fattade att Michael var borta. Vi har förlorat en obeskrivligt stor talang och det krossade verkligen mitt hjärta.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

du har helt rätt där Celina!!

iallafall en som tycketr som jag:)

R.I.P Michael Jackson all love!

2010-06-29 @ 18:47:59

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0