SJ - deathtrap?

Datum 2010-07-15 Klockslag 12:07:41
Gomorron! Hoppas att ni sovit gott. =) Satte mig precis vid datorn och kom in på artikeln om SJ-tåget som stod stilla i över 6 timmar. Såg det för några dagar sedan, men nu har det tydligen hänt igen fast inte lika dramatiskt.

Fy satan för att ha varit på det tåget! Jag hade lätt varit en av dom som gråtit och haft panik!


"Folk slog sönder fönstrena"


X2000-tåget åkte från Stockholm klockan 14.10.
Strax efter start blev det stopp - och passagerarna blev fast i sju timmar i de kokheta vagnarna.
- Folk slog sönder fönstren i bistron med yxa för att få luft, säger Hans Våglöf, 56, till Expressen.se.

Problemen fortsätter för SJ. Vid klockan 14.10 lämnade ett X2000-tåg Stockholm med destination Göteborg.
Allt gick bra – under de första minuterna.
Men av okänd anledning blev det stopp strax söder om Flemingsberg, bara några mil från centralen.
Och där har man blivit kvar. Klockan 20.30, mer än sex timmar efter avgång, jobbade SJ fortfarande med att lösa problemen.

(.....)


Krossade fönstren

När tåget fastnade i en tunnel utbröt panik ombord.
– Folk slog sönder fönstren i bistron med en yxa för att få luft, säger Hans Våglöf, 56, till Expressen.se och fortsätter:
– Det var många som grät och skrek.
Passagerarna fick klara sig i fem timmar utan vatten. Många fick dricka öl och vin för att stilla törsten.
Vid klockan 21 hade tåget kommit till Södertälje.
Enligt Hans Våglöf väntade en ambulans på tåget när man kom till Södertälje.
En person fick då transporteras till sjukhus.
– En person har förts till sjukhus, säger driftsledaren på SOS Alarm till Expressen.se..


Från www.expressen.se


Nä usch!!
Jag får rysningar!! Är inte supersugen på att sätta mig på ett SJ-tåg just nu direkt....





Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0