Gomorron... typ...

Datum 2010-01-12 Klockslag 15:13:45
Gick upp sängen nyss och klockan är tre på eftermiddagen... Hade ställt klockan på 10 i morse för att jag skulle hinna med en poweryoga klass kl. 12, men precis innan klockan ringde vaknade jag själv med huvudvärk á la DÖ!!! Fanns inget annat än att fösöka somna om. Christian masserade mig lite och slängde i mig två alvedon innan han gick, sen däckade jag i några timmar till.

Det värsta med den här sortens huvudvärk är att den kommer från nacken (dvs jag har legat och spännt mig som f----n under natten), vilket också gör att alvedon inte riktigt tar. Har haft problem med spänningshuvudvärk så långt jag kan minnas, och har gått till diverse olika läkare, naprapater, massörer, etc. Det har till och med gått så långt att jag fick spänningstinnitus när jag var 18 år. Har kollat med tandläkare också om jag behöver bettskena, men tydligen så skulle inte det göra någon skillnad för mig (thank God!).

I alla fall, det värsta man kan göra är faktiskt att gå upp ur sängen när den här sortens huvudvärk dyker upp. Så jag har legat kvar och haft min kära iPhone som sällskap. =)

Nu känns det bättre, men det sitter fortfarande i lite. Känns som att om jag anstränger mig det minsta så kommer allt bryta ut igen.

Någon som känner igen sig? Skulle behöva lite bra tips för att bli av med det här. Det sjuka är att det enda som jag faktiskt märkt har hjälpt mig är massage, men tyvärr har man ju inte riktigt ekonomin att lägga ut 400 kr två-tre ggr i veckan... suck.. =(

 

Ge mig...!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0