Annielas bekännelser

Datum 2010-08-19 Klockslag 17:26:21
Hittade en intervju med Anniela på finest.se. Älskar verkligen hennes nya bilder! Är lite så känslan kommer att vara i showen också. Love it! Och imorn ska vi minsann repa igen!



Annielas bekännelser

Nu släpper Anniela låten "My Confession" - en låt om att visa sitt inre.

2010-08-16, 15:15

Reporter: Citty Olsson

Anniela, du har släppt en ny låt! Berätta mer om den.
- ”My Confession” är den ultimata klubblåten. Den har element från electro, tunga beats och samtidigt en klassisk popmelodi som jag är galen i. Jag fick en massa låtar skickade till mig av Hanif Sabzevari på Hitmanic. Jag kunde inte sluta sjunga på låten så jag ringde upp Hanif och sa att ”jag måste in i studion och spela in den.” Dagen därpå gick jag in i studion och sedan dess är jag förälskad.

Hur var det att jobba med Hitmanic och Jonas Westling?
- Låten är skriven av Hitmanic och två amerikaner, Bivona och Mangold. Den är mixad av Jonas Westling. Jonas har jag endast pratat lite med via Skype och Hitmanic är han som jag har jobbat med i studion. Vi har det ultimata samarbetet och pratar samma språk. Vi har skitkul när vi jobbar! Vi träffades på efterfesten till finalen av
Melodifestivalen och klickade direkt!

Vad betyder låten för dig?
- ”My Confession” handlar om just bekännelser. Att man inte ska anpassa sin personlighet efter någon annan. Där är en ”line” i refrängen som jag tycker är otroligt vacker, ”I wanna take off all your clothes, go to a place that no one knows. Face all of my demons, I want you to listen”. Till en början kan man tro att det har en sexuell anknytning. Men det handlar snarare om att skala bort det påhittade skalet som man har skapat för att behaga andra och istället visa sitt inre. Sina demoner. Saker som kanske kommer skrämma bort vissa, men dra till sig de som faktiskt uppskattar dig som du är. För mig är det väldigt viktigt att inte behöva försöka passa in, man ska inte behöva jobba arslet av sig för att folk ska tycka det är kul att umgås med en. Det finns där, eller inte.

Vad sker framöver?
- Vad jag har lärt mig av mina år i musikbranschen är att man kan aldrig lita på att saker ska hända på det utsatta datumet. Men vi kommer jobba på hårt och planen är fortfarande att få min musik spelad på radio, klubbar och så småningom även i hemmen, både i Sverige och i utlandet. Nu börjar promotionarbetet på nytt och jag ska ut och uppträda med mina två dansare och vår fantastiska föreställning. Vi är en bra bit på väg, vi behöver bara den där sista pushen. Och den kommer, men man vet aldrig när. Det handlar så mycket om timing. Jag kommer också spendera en hel del tid i studion, för att skapa mitt nästa album. Sen går jag ju in på mitt andra år som toppbloggare på Finest, vilket känns galet kul!

Blogg: www.finest.se/Anniela
Hemsida: www.anniela.com
Twitter: www.twitter.com/annielaofficial

 

Här har ni låten igen om ni missade den förra gången. =)

 

 


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0