What's the point?

Datum 2010-04-19 Klockslag 11:33:05
Halloj! Ledsen för den "dåliga" uppdateringen i helgen. Kände att jag behövde lite "me-time" och bara koppla av... Igår hände inte så mycket spännande direkt. Jag och Christian var i Väsby C och åt frukost/lunch sen sprang tiden iväg ganska så snabbt och vips var jag på väg till Ackis. Klasserna gick bra, inga konstigheter. =)

Vaknade i morse med lite små-ångest... drömde om K&K-klasserna (jepp, så mycket betyder dom klasserna för mig) och kom nu på att jag knappt kommer att få dansa nåt alls för dom den här terminen och inte heller under sommaren! Hade verkligen sett framemot att ta sommarintensivklasser på Ackis men dom ska inte ens vara där. =( Och då slog det mig att jag inte kommer att hinna jobba upp mig och bli lika bra som förra terminen innan den här tar slut.

Det jobbigaste är att dom undervisar mer än någonsin i Sverige nu i april och maj (kanske juni t.o.m.) och jag kan bara gå på torsdagar och dom onsdagarna dom kör på Dansklotet. BUHU!!! Det blidde helt enkelt igen dans för mig den här terminen... känns väldigt konstigt... och så blir jag som vanligt stressad över att se alla andra runt omkring mig utvecklas och bli bättre och vad blir jag bättre på liksom?

Visst, jag måste faktiskt ge mig själv en eloge för att jag gymmat och faktiskt känner mig grymt mycket starkare än vad jag gjorde för några månader sen. Men jag vill flyga fram över golvet som jag gjorde förra terminen på K&K-klasserna! Inte bara stå och räkna hur många gånger jag böjer armen på gymmet...

Aja, Ida S och jag har bestämt att vi ska dansa loss i sommar! Blir ju tyvärr inget L.A. för oss nu, men vi satsar på att försöka komma iväg till vintern istället. Enligt Ida ska det komma andra grymma lärare till Ackis och köra sommarintensiver så jag håller tummarna för det.

Nä, nu får det banne mig ta och hända nåt!

(gammal bild)


Kommentarer
Postat av: X

vad är K&K? :)

2010-04-19 @ 20:38:08

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0