Vuxenpoäng

Datum 2010-04-28 Klockslag 00:08:52
God kväll på er nattugglor! Har suttit och skrapat ihop lite vuxenpoäng ikväll i form av betala räkningar och allt vad det innebär. Imorgon kommer min älskling Anna hit på frukost och efter blir det ledningsmöte ute på Lidingö Danscenter. Sen på kvällen är det dags för årets första K&K-klass på Dansklotet! Äntligen en sal där man kan dansa ut ordentligt! Ni ska bara veta hur SMOCKAT med folk det är på Ackis när dom har klass där. Jag har ju dessutom klass med mina elever precis innan och så fort jag är klar så KUTAR folk in (springer typ över mig) och armbågar sig fram för att få en bra plats framför spegeln. Känns halvkul... men men... det är ju bara att göra det bästa av situationen. Jag brukar annars vara väldigt mån om att folk ska se när jag själv är på klass och inte göra så mycket väsen av mig, men om folk armbågar så armbågar jag tillbaka. Trist, men that's the life of a dancer. ;)

Gjorde faktiskt en helt okej middag också (Mer kvällmål kanske. Fick ju faktiskt middag hos m&p). Jag kokade upp ouinoa med pressad vitlök och fiskbuljong. Sen hackade jag upp lite rödlök, gurka, körsbärstomater och oliver som jag blandade i med lite olivolja, paprikapulver och citronsaft. Toppade allt med kräftsjärtar, keso (med smak av paprika och vitlök) och rökt lax. Mums! Blev till och med lite över till imorn!

Håller på att leta upp lite olika alternativ till kvälls-snacksen. Ni vet när man bara vill ha nåt att tugga på, eller när man blir lite sötsugen. Hittade en keso med smak av äpple, päron och vanilj. Kanske man kan blanda ihop med nåt? Sen köpte jag faktiskt ett paket gamla hederliga riskakor (sourcream så klart! ;) )

Har ni tips på nyttiga, bra och goda "snacks"? Och jag vill inte ha svar som typ "ät ett äpple" eller "ta en näve nötter". Ge mig lite roliga blandningar! Typ "skär upp en banan, strö kakao över och ställ in i kylen!".

Kom igen nu! Hit me with your best shot! ;)


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0