Carrie Underwood - Cowboy Casanova

Datum 2009-11-13 Klockslag 23:06:34
Om ni inte vet vem Carrie Underwood är så ska jag (Wikipedia) berätta det för er nu;

Carrie Marie Underwood, född 10 mars 1983 i Muskogee, Oklahoma, USA, är en amerikansk country- och popsångerska. Hon vann den 4:e säsongen av American Idol år 2005 och fick en hit samma år med debutsingeln Inside Your Heaven som sålde platina.

Hennes andra singel hette Jesus, Take The Wheel och den sålde guld. Underwood har hittills släppt två album; 'Some Hearts' och 'Carnival Ride'. Some Hearts sålde dubbel-platina i USA. Hon har blivit en mycket prisbelönad och framgångsrik countrysångerska efter segern i American Idol. 2007 fick hon en Grammy för "Best New Artist".

 

Hennes nya singel heter "Cowboy Casanova" och är tokskön! Skruva upp volymen, dra på dig cowboybootsen and feast you ears on this one! ;) Däremot är jag lite osäker till dansen i videon... tycker att dom hade kunnat slänga ihop nåt bättre... men Carrie är het som vanligt!

 

 

Här är min favoritlåt från hennes senaste platta.. kan ni gissa vem som skrivit låten?

Ledtråd; är ni insatta i svensk musikbrasch så vet ni garanderat vem det är.

 

 

 

Har ni listat ut det än...? =)

Har börjar i iaf på M och har gjort en himlans massa låtar till bl.a. Britney och Backstreet Boys, Katy Perry, Pink, m.fl....


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0