Show show show!!

Datum 2009-01-09 Klockslag 23:46:45
Då var det dags för showerna då! En otroligt stor skillnad för mig i år är att jag inte är med och dansar något alls..! Vad tråkigt kanske ni tänker men NEJ!!! Det är så skönt!! För en gång skull kan jag fokusera på mina elever och hjälpa dom! Ska bli skitkul rent ut sagt! =D

En annan lite detalj så där är att eftersom vi inte kan vara på Vasateatern på grund av översvämningen, så är showerna flyttade till Dieselverkstaden i Nacka. Jag ska gå hemifrån kl. 08.41 imorn för att hinna med bussen till Rospten, tåget till Slussen och bussen till Sickla Allé. Wiieee!!



Jag är pluttig och dansar



Kan ju berätta lite om onsdagen då!

Först hämtade jag upp Elin för att fixa hennes naglar.. Det blev Ultimate-Elin-naglar!! Elin är en riktigt liten glitterpingla och naglarna blev ju inte sämre! ;) Det blev två olika sorters blått glitter så att det såg ut som att dom var doppade i glittervatten. På det satte vi sen stenar, stenar och åter stenar! Till och med små fyrkantiga "glasbitar" så att man fick lite discobollskänsla. Elin satt bara och skrek av lycka under hela proceduren... ;)

Efter det skulle jag hem och börja förbereda mig inför prova-på-klassen på Ackis. Jag var skitnervös av någon konstig anledning, vilket jag inte hade behövt vara för Guuuuud så bra det gick!! Jag har nog aldrig sett så mycket folk samtidigt på min klass ever! Man stod typ intryckt mot spegeln för att få plats. Det var lätt uppåt 40-50 pers! Aaaaaapkul! =D

När den klasssen var klar bar det iväg till Idas nya supermegamysiga lägenhet mellan Odenplan och Rådmansgatan! Lyckost! Där myste vi lite innan vi började fixa i ordning oss. Efter ett tag kom Elin dit och vi begav oss ut för att leta upp en restaurang eller bar som fortfarande serverade mat.. halv elva på kvällen.. det gick så där.. Vi hade planerat att gå på Hard Rock Café eftersom det låg typ precis utanför Idas lägenhet, men av någon irriterande anledning så hade dom stängt tidigare än vanligt. Så vi givk ut på korståg och hamnade till slut på "Pub Anchor" på Sveavägen som är väääärsta rockhaket! Men dom sålde mat! =D

Tyvärr hade inte Ida legg med sig så hon fick gå hem igen i sina fäjbulösa guldskor.. (hon hade ändå inte tänkt att haka på till Grammis efterfesten). Där beställde vi in nattkrubb - lasagne och nachotallrik med köttfärs, guacamole och annat gunk! Yummi!! Hade inte ätit på över ett och ett halvt dygn och sovit i snitt två timmar per natt så jag var HUNGRIG!!

Sen drog vi till Berns där Grammisefterfesten skulle vara, bara det att när vi kom fram var det ju såklart värsta "kön" (läs - klump) för att komma in så både jag och Elin höll på att frysa av oss tårna där vi stod och trängdes med en massa andra brats och dylikt (nästan så att man längtade tillbaka till Anckor.. ;) ). Men när vi väl kom fram och sa att vi stod på listan så gjorde vi helt plötsligt inte det. "Konstigt", tänkte vi efteresom jag ändå fått en inbjudan, men då sa hon som stod i dörren (som var en j-vla bitch btw) att "Grand Events" inte har rätt att bjuda in folk till den här festen.

Jaha, men f*ck this shit sa vi då och drog till East istället. Trist bara när båda vi hade en massa folk därinne som vi kände. Där väntade vi in Gathania och hennes manager Vickan och så drog vi vidare till härliga Spyan isället! =) Och vi dansade, vi dansade, vi dansade och Elin lyckades till och med dra igång västa batteln!! Haha! =D

Efter ett tag dök också Johan upp! Hur förvånad blir man inte då på en onsdag bara så där! =) Och vi dansade och dansade och dansade! Vid fyratiden började jag känna av min tinnitus och tänkte att det kanske var dags för mig att börja röra mig hemåt (HATAR att DJ-idioten kör så starkt att det gör ont i hela huvudet!!). Så jag dansade ut och ropade till mig den gulligaste taxichaffisen ever!! Jag frågade vad han skulle ta för att köra mig strax över bron och han sa 150. Frusen och med värkande ben frågade jag om det funkade med min hundralapp som jag hade i väskan och han sa "Hoppa in!" med ett stort leende. Han var så gullig och bröt på nåt språk och jag fick bara en sån där känsla i kroppen att man är trygg!

Sen hade jag ONT I BENEN!!! Shiiiiit!! Träningsvärken från Ackis-klassen plus fyra timmars dansande i klackar. Shoho säger jag bara! Kan ju säga att det var ren tur att jag skulle till min sjukgymnast dagen efter!

Allt som allt blev det en helt underbart rolig kväll! Gathania är den roligast människan i världen att titta på när hon fylledansar! Otroligt underbar! =D





Nu måste jag lägga mig om jag ska orka åka iväg och showa imorn! Och jag ska kanske få träffa min goooosis på kvällen också!!! =D Längtar!!

Puss!

Kommentarer
Postat av: N A T

Fan va kuuuuuul ni verkar ha haft!! :D Wohoo! Blir jättesugen på att göra disconaglar också! Lät (och ser) ut att vara SKITSNYGGT. När jag har pengar nån gång ska jag unna mig disconaglar a la schlaijna! Hör av mig om det ;) Kul att det gick så bra på öppet hus, hoppas många börjar sen! Och skönt att det löste sig med teater. Lycka till idag! Pusssssss

2009-01-10 @ 13:01:14
URL: http://nathalicious.blogg.se/
Postat av: sara

hej!

fin blogg:)

ska du börja udnervisa på ackis? kul, när var hur?

mvh sara

2009-01-12 @ 20:18:50
Postat av: W A R G

Haha, jag tänkte väl det din lilla filur :D Visst var skorna snygga? Behöver nog lite träning med skorna på dock :D



Hoppas att allt gick bra idag gumman! Kände mig lite otrevlig förut, men jag var lite stressad! LOVE <3

2009-01-14 @ 22:33:57
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0