Loooov lov lov looooov!!!

Datum 2009-02-21 Klockslag 11:44:05
I alla fall i några dagar... vi har heldagsreptorsdag,fredag och lördag... blä.. men sånt är livet. De senaste dagarna har varit riktigt bra prestationsdagar för mig känner jag! Började i torsdags på sångklassen. Fick en massa jättejättesöta och snälla komplimanger när vi försökte oss på en ganska så hög fras.

Känns lite som dom där Triss-reklamerna - Plötsligt händer det! Och det gjorde det verkligen! Det jag kämpat med i flera flera månader bara släppte och helt plötsligt behövde jag knappt anstränga mig nåt alls, även fast jag klämde fram några lite högre toner! Jättekul  kändes det iaf! =) Mycket tack vare mina älsklingar på sången som gör att det känns okej att få femtioelva tuppar och göra fel lite då och då. Puss på er! =D

Sen på Therese klass på fredagen fick jag till några riktigt nice:a "barrels" (ett slags hopp som snurrar på sidan typ.. för er som inte dansar) och jag fick en massa beröm av Therese! =D Det försökte jag verkligen suga åt mig eftersom det inte är alltför ofta jag känner mig ens okej på hennes lektioner... Plus att när vi körde koreografin i slutet, så kom übersöta Linnéa fram till mig och gjorde tummen upp till mitt splitthopp! (fast det är inte ett horisontellt hopp.. tänkt ett diagonalt splitthopp helt enkelt)

Och så på baletten fick hela vår klass Hanna att börja gråta... men inte för att vi sög eller var elaka, för att vi gjorde vårt adagio så fint!! =D Hon sa att hon aldrig haft en sån bra grupp och att hon var superduperstolt över oss! Inte helt fel sätt att börja lovet på.. ;) Dessutom sa hon till mig (när hon samlat sig lite.. ;) ) att jag tydligen fick mina ben flera decimeter högre på just den övningen! Hihi! Jag är verkligen jättedålig på att ta åt mig bra kritik, men nu för en gång skull ska jag faktiskt göra det! Dom som tycker att jag är skrytig kan gå och bajsa på sig helt enkelt, för det är min blogg och nu vill jag skriva att jag MÅR BRA vad det gäller min egen dans! (vilket inte händer ofta)

Men nu är det dansfritt i några dagar så jag tänker verkligen passa på att bara ta det vääääldigt lugnt! Idag ska jag till min karl ute i Väsby, sen får vi se vad the week will bring! =)


En klass på Vaganova ballet academy.  Här har ni adagio att räkna med! ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

:) Hoppas du får ett bra lov!!!!!

2009-02-21 @ 11:57:53
URL: http://[email protected]
Postat av: W A R G

Ta åt dig gumman!!!! Blr så stolt när jag hör det! Du är värd allt beröm som går att få! MISS YOU <3

2009-02-21 @ 16:20:01
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/
Postat av: W A R G

Hihi vi är stolta över varandra du å ja Schlaijna :) Jag kommer hem på onsdag skulle jag tro. Är du ledg någon dag så måste vi mysa!!! Vi kan ha mysskväll hemma hos mig :)

PUUUUSS

2009-02-22 @ 11:07:38
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/
Postat av: W A R G

Jo jag ska repa lte varje dag tror jag men det finns tid över. Rnger dig när jag är på väg hem på onsdag :) PUSSS på mn honey!

2009-02-22 @ 14:23:26
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0