Helvetes j-vla ungej-vel!!!

Datum 2009-12-26 Klockslag 18:07:29
Shit vilken resa hem säger jag bara! Från Laholm till Göteborg gick det hur bra som helst, men därifrån sen.. jösses.. Pga. "vagnfel" så blev vi stillastående i bäcksvart mörker typ fyra gånger. Tyligen hade vi en massa vagnar på släp som inte bidrog till att dra tåget framåt som krånglade en himla massa.

Ett tag var jag nära att hoppa upp och skrika åt dom att "släppa vagn-helevetet!!!". Men svensk och tyst som man är så sitter man där i sin stol och morrar för sig själv istället. Denna bajs-vagn gjorde att vi blev EN TIMMA OCH TJUGO MINUTER försenade!!

Ovanpå detta hade jag ju också hamnat på den absolut sämsta platsen i hela första klass-vagnen. Som jag skrev förut så har jag allså BETALAT EXTRA för att få sitta i en TYST vagn. Dom gick till och med ut i högtalarna när tåget började rulla och sa att alla passagerare skulle respektera och uppmärksamma detta. Vad händer, jo en skitig äcklig jävla barnfamilj sätter sig brbedvid mig i ett "glasbås". Bara det att den här äckelungen blev ju självklart extremt rastlös efter sisådär en kvart och börjar studsa runt som en jävla gummiboll! Hon skrek, gnällde, skrikskrattade, hoppade, slog, bankade, sprang fram och tillbaka runt mig stol (fattar INTe hur en treåring kan låta som en femhundra kilos fettogubbe) osv osv osv osv....

När vi var tio minuter från Stockholm var jag nära att öppna ett fönster, hoppa ut och springa sista biten själv! Alltså, jag förstår inte för hela mitt liv hur SJ kan tillåta en barnfamilj att ens boka biljetter i en TYST vagn!! Nu tänkter jag förtsätta att vara svensk och faktiskt skriva till SJ och kräva ersättning. Punkt slut!


Kommentarer
Postat av: olatidman

jag har full förståelse! jag har varit med om det samma! och jag menar fullaste allvar när jag säger att det borde vara förbjudet att blanda barnfamiljer med andra människor. en barnvagn hade varit på sin plats! samma sak gäller flyg! familjeflyg och vanliga flyg.

2009-12-26 @ 18:45:29
URL: http://tidman.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0