Turkcell och tapeter

Datum 2009-08-14 Klockslag 17:50:11
Var i lägenheten för första gången idag sen vi skrev på papperna. Min lägenhet liksom... hihi! Har fortfarande inte fattat det. =) Vi har börjat snacka om att kanske renovera köket ändå... ska ta lite prisuppgifter och börja räkna.. vi får se helt enkelt..!

Här är tapeten som jag kommer att använda som fondvägg i varagsrummet och sovrummet. Den är lite mer lila än vad som syns på bilden plus att det lila är metallic och "glänser" olika beronde på hur ljuset faller. Skitsnygg rent ut sagt!
(sen är det mycket mer kontrast mellan det lila och den matta bagrunden som är lite gråbrun)



(matchar både nagellacket och min blogg väldigt bra tycker jag! ;)  )


Min älskling Anna som också bor på Gärdet blev iaf supermegaglad när jag berättade att vi åter igen bor ett stenkast från varandra. ;)

Det blev verkligen en spurt in och ut ur lägenheten idag. Märklaren hade bara 20 min över, så vi rusade in, mätte upp allt vi kunde mäta och sen tog vi en promenad med Boogie runt i kvarteret. Och vilket kvarter!! Rakt över gatan ligger en pizzeria och ICA och mittemot det en tobaks/godisaffär. Ett hus ner ligger en sushibar, en till pizzeria och ett café. Ungefär 30 sek åt båda hållen från huset ligger det två restauranger och ca. en minut bort ett thai- och sushihak. Tunnelbanan ligger antingen rakt över gatan eller så korsar man  två gator åt andra hållet.

Haaalleluja!!
;)

När vi var klara med område-spaningen mötte jag upp min karl i stan för att äta lite middag och bara allmänt strosa runt. Efter det var vi nere en snabbis i centrum för att köpa lite mys till ikväll och nu laddas det för fullt. =)

Här är förresten en bild från reklaminspelningen i onsdag... hrm... väldigt flummig inspelning... och ja, det är personer som står där i mitten (inte jag dock) ...jag säger inget mer...


Kommentarer
Postat av: alina och linnea

tack så mycket, jo vi fick en bra dag i stan. hur har din dag varit då? :) kram

2009-08-14 @ 19:36:46
URL: http://makesense.blogg.se/
Postat av: Amanda

söt blogg :)

2009-08-14 @ 20:10:54
URL: http://aamandaslife.blogg.se/
Postat av: IDA WARG

Tack älsklingen!

Jag har inte hunnit skicka Iwonas mail. Har den hemma så jag skickar den imorgon!

MISS YOU baby!

PUSSSSSS

2009-08-14 @ 23:22:10
URL: http://idawarg.com
Postat av: Nathalie

Jag höll på att dö av skratt när sara berättade om inspelningen. Vill se dig i snabela't NU! :P



Jaså, nej man vill u va monroe, kände bara att jag passade in på henne ;) Är du också med i eventpersonal?



Vi ses te veckan nu då baby! :) pusss



2009-08-15 @ 11:10:19
URL: http://nathalieakselsen.com
Postat av: ida

woooohoooo lägenhet!!! :)

och du var den sötaste kartongen jag sett babe!

puss på dej !



Ida

2009-08-15 @ 13:17:58
URL: http://idadancer.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0