Köpa ut cigg?

Datum 2009-04-10 Klockslag 22:09:23
Jag är PROPPMÄTT!! Guuuud så gott det var! Blev till och med typ hälften över som man kan ta till lunch imorn. =) Babe hoppade precis in i duschen så jag tänkte passa på att städa upp lite här och börja röra ihop efterrätten. Yummi!

En annan sak som inte är riktigt lika yummi var att när vi precis hade varit och beställt vår thaimat och skulle svänga in på coop, så gick vi förbi ett litet fjortisgäng som stod och hängde utanför affären. Efter att vi passerat dom kommer en liten övertannad (brun-utan-sol-indränkt/solariestekt whatever) fjortistjej, med ljusa fjortisläppar och överblonderat hår fram och frågar om vi skulle kunna köpa ut "cigg" åt henne.

I sånna lägen önskar man nästan att man brydde sig lite mer, typ slänger upp diverse foton på sönderrökta lungor, svamptungor, gula förvittrade tänder o.s.v. och drar en två timmar lång föreläsning om hur j-vla pissidiotiskt det är att röka och särskilt i den åldern när man växer som mest (och dessutom dra en bonusföreläsning på en timma om hur man får en snygg BUS-bränna) Men man skiter i det, suckar, säger "nej tyvärr" och knatar vidare.. orka bry sig liksom..

När vi sen gick förbi dom igen står dom där och skriker ut "cigg" hit och "cigg" dit som att det är det absolut mest viktiga i hela hela världen..!

Jag är otroligt glad och stolt över att jag aldrig började röka i den åldern och som det känns nu blir jag bara mer och mer rökkänslig för varje år som går. Jag blir verkligen tokig när någon står och röker för nära mig! Rökare måste ju vara de absolut mest egotrippade människorna i hela världen..! Jag tycker faktiskt att det borde vara förbjudet att röka överhuvudtaget, på gatan, bredvid busshållplatser, på perrongen, överf*ckingallt! Ja men jag har faktiskt inte bett om din äckliga j-vla cancer, jag har valt att inte suga ner smutsig rök i mina friska lungor..! Men ändå så står dom där och blåser ut sin äckliga svarta rök mot en och tycker att det är helt okej!

Om en rökare vill dö i cancer så fine, men dra inte in mig i skiten!



Kommentarer
Postat av: Eva

Jag har rökt lite till och från och jag tänker inte argumentera emot dig. Jag ville bara berätta att jag verkligen försöker mitt bästa för att hålla röken ifrån andra människor. Jag är extra noga när det kommer barn/barnvagn och håller cigaretten åt ett helt annat håll medan jag håller röken inne(om jag redan hunnit ta ett bloss).



Det som gör mig mest galen är när jag ser gravida kvinnor röka, dom vill jag mest bara slå till. Jag såg även en mamma med barnvagn som nästan askade(eller vad det heter när man slår till cigarreten för att den rökta biten blivit för lång) precis bredvid barnvagnen. Det hade kunnat träffat hennes barn, men hon brydde sig inte alls. :/

2009-04-12 @ 21:21:04
URL: http://www.metrobloggen.se/5221lovlie

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0