Sjukling

Datum 2008-09-29 Klockslag 16:57:44
Nä det här gick ju inte alls! Kände mig mer krasslig än vanligt i morse när jag vaknade, till och med så att mamma undrade hur det egentligen var med mig. "Blaa.." (översätts "bra") säger jag mitt i en harkel och med täppt näsa..

Därför bestämde jag mig (med en del överläggning från mina klasskamrater) att jag skulle sitta på första lektionen. Andra lektionen hade vi Dan och jag skuttar sjävklart upp och glömmer helt bort att jag faktiskt satt och tokfrös bara några minuter tidigare i pausen mellan klasserna. Som tur var kunde jag ju redan koreografien och behövde alltså inte tänka ett mickrokorn på vad jag faktiskt gjorde. Passade på att försöka cleana lite armar och sånt, men annars hängde jag mest på kroppen som verkade kunna sitt.

Efteråt kände jag mig faktiskt helt okej ändå! Kanske lite mer trött än vanligt... Men nu när jag kom hem och skulle börja korra till Specialen ikväll.. PANG!! Förkylning in my f-cking face!! Jag har seriöst hållit på att bryta ihop typ femhundra miljarder gånger för att min hjärna är i frysläge! Och efter ett tag kände jag att kroppen inte riktigt ville hänga med och nu sitter jag här med täppt näsa, svullna bihålor, ont i halsen och segare än segast i kroppen. Fanns inte så mycket mer att göra än att ställa in lektionen.. Får ta igen det på slutet av terminen istället!

Så nu tänker jag ta av mig mina svettiga danskläder, hoppa in i duschen, ta på mig myskläder, koka te och gå runt och tycka allmänt synd om mig själv!


Kommentarer
Postat av: Madde

Stackare!Krya på dig!!

2008-09-30 @ 23:57:24
URL: http://dealeine.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0