Och så var det söndag igen då...

Datum 2008-11-02 Klockslag 23:04:07
...vilket också betyder att lovet snart är slut... =( Men på ett sätt är det faktiskt skönt att skolan sätter igång igen, för om det skulle fortsätta som det gjort senaste veckan med matvanor så skulle jag inte vara vacker om några månader säger jag bara! ;) Men det är faktiskt lov och då tycker jag att det är självklart att man ska unna sig att äta gott!

Vad har jag gjort på lovet då.. hm.. jag har ju redan berättat om måndagen och att jag skulle vicka på Ackis som inte blev av.. Sen har jag nog mest bara tagit det j-vligt lugnt! Jag och babe har verkligen tagit tag i varenda liten minut och myst på så mycket vi bara kunnat! Så det har blivit väldigt mycket fika på stan, middag i stan, mysmiddagar hemma, bio, muséer (tro det eller ej! ;) ) och bara allmänt supermegagosmys!

Tror att det var i torsdags som vi kollade på "Låt den rätta komma in".. haha.. ja jag vet.. porrfilmstitel.. Men det var faktiskt inte helt dålig måste jag nog säga! Med tanke på att det var en svensk film så tycker jag nog att de fått till det rätt så bra..!

I fredags var jag på Halloweenparty hos Madde som fyllt 22! Och dom hade gjort det sååå himla fint i lägenheten! Alltså, både "normalt" och halloweenigt med massa spindelnät och läskiga ljud! Hihi! Och som Madde sa, det kändes nästan lite som att man var i någon slags "fantasivärld" och att vi var olika sagofigurer! ;) Väldigt kul var det i alla fall! Kommer inte ihåg senaste jag åkte hem från en fest kl. 3 på natten! Tror jag.. eller gör jag det..? Hm... Whatever, det var en väldigt lyckad Halloween/inflyttnings/födelsedagsfest!



Ja jag satt så här på tunnelbanan.. som tur var fick jag sällskap av Anna hemifrån till Karlaplan, men vidare till Odenplan fick jag allt ta mig på egen hand.. och se creepy ut... htm.. tyvärr syns inte sminkningen jättebra på dom här bilderna. Såg mycket mer "död" ut i verkligheten.. ;) Jag ska alltså föreställa ett "vampyr-offer"..



Bild1: Från vä-hö; Linn, Linns kompis Tilde, Madde och Linda!
Bild 2: Värsta coola drinkarna!
Bild 3: Vackra Linda! =)



Bild 1: Tilde är katt!
Bild: Hm.. nu ska vvi se om jag fattade det här rätt.. Michaela är alltså halva "valfritt djur" typ leopard och halva "död".. människa då.. och Michelle är halva människa och halva zebra. =)
Bild 3: Söta Linn som är pirate!




Här har vi värdparet då! Madde är het Rödluva och Calle är uteliggaren "Uffe" eller nåt sånt.. ;)
Strike a pose!




Bild 1: Tokmysigt i stora rummet!
Bild 2: Andrea sitter och fotar nån. Michaela typ.. ;)
Bild 3: Världens sötaste Robin a.k.a Carro och Linda!



Haha, vi ser verligen creepy ut! Fast Carro ser mest söt ut! Madde också i och för sig..
mer jag som ser lite "Grudge-ig" ut kanske.. ;)



Här är mitt vampyrbett som jag är fett stolt över! =D Röd och svart gunk-färg som grund från Buttericks (som jag också använt till ansiktet), sen har jag lagt en jättejättemörk rött nästan svart nagellack i varje "bett" så att när det det torkar ser ut som torkat blod/sår! Yeah! ;)


Kvällen bestod sen av charader (jag höll på att kissa på mig av skratt!!), diverse fyllelekar och sedan guitar hero in på småtimmarna.. ;) Lite synd att jag inte fotade kläderna jag fixade! Men jag såg faktiskt lite ut som tjejen i filmen "Sweeney Todd"!

Dvs, svart korsett, svart stor, lite längre kjol med svart tyll under som jag fixat med lite säkerhetsnålar så att man såg mer av tyllen, svarta söndertrasade strumpbyxor och egengjorda långa "handskar" utan fingrar av svarta trasiga strumpbyxor. Mycket nöjd! ;)

Lördag blev en bakisdag med babe och fika på stan och nationalmuséet. Sen på kvällen gjorde vi värsta mysiga middagen, vilket var en utmaning eftersom min f*cking j-vla visdomstand har börjat krångla igen vilket i sin tur gör att jag knappt kan öppna munnen och verkligen inte tugga på saker.. Men vi lyckades!! Eller Christian rättare sagt.. ;) Det blev tomatsoppa med mackaroner, vitlöksbröd (tasted like heaven!) och en helt galet god sallad med tomat, rödlök, feta, oliver och lite annat krafs.. ;) Jag blev i alla fall tokmätt! Och till efterrätt gjorde jag två megastora koppar med varm chocklad med vispgrädde toppad med chockladsås... mmm-hmmm-hmmmm!!!

Nu ska jag ta och slänga i mig två aldedon (som jag levt på senaste dagarna), skölja munne med nåt antibekteriellt och gå och lägga mig... för imorn blire dans igen! =)


Kommentarer
Postat av: Nat

Mysigt ni såg ut att ha!



Åh jag vet precis hur det är med krångelvisdomständer. Hade PRECIS så att jag knappt kunde öppna munnen på audition till Ackis... Det var INTE ROLIGT kan jag säga.. Usch! Du får skölja med corsodyl! :P



Hoppas allt är bra annars! Gött med babemys. Skulle vi också behöva nu...

Puss

2008-11-02 @ 23:15:18
URL: http://nathalicious.blogg.se/
Postat av: Ellen

Vilken fin bloggdesign du har!!

Och dig hade man ju inte velat möta i tunnelbanan i fredags. Hehehe! ;D

2008-11-02 @ 23:39:24
URL: http://schlagerprinsessan.se
Postat av: Madde padde

Tjoho! Snögga bilder ;) Vi får göra om det nån gång tycker ja! Pöss

2008-11-03 @ 22:58:31
URL: http://dealeine.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0