Marängsviss

Datum 2008-11-24 Klockslag 23:27:02


Kom precis hem från en jobbkväll på Nova.. väldigt lugn och trevlig kväll.. inga konstigheter.. Apropå inget, det är ta mig f*n livfarligt att ha mig jobbandes i kiosken! Inte så att jag snor nåt eller så, men jag går ju och köper saker hela jäkla tiden! Inte bra.....

Idag har det verkligen snöat en massa, vilket innebär en hel del saker för oss bilkörare.. skottning, skrapning, skottning, skrapning, skottning, skrapning, förfrysta händer och fingrar av snöiga borstar, skrapor och iskalla rattar... ja och så vidare.. Sen är det ju ganska så stor skillnad på vägunderlaget också kan man ju säga.. lite som att sladda runt på marängsviss. Men tar man det bara lugnt så är det ganska så kul! =)

Gjorde illa knät idag.. det opererade.. inte bra.. inte bra någonstans..! Men jag har kommit på varför det blev som det blev..!

1. Det är slutet på terminen och jag är helt j-vla slutkörd i kroppen och börjar slarva med utåtvridningar och allt vad det heter.
2. Vilket i sin tur gör att jag lägger tyngden på helt fel ställen i kroppen (läs knät) när jag gör saker för att typ "fuska".
3. Och sist men inte minst - moderna klasserna där vi gör rörelser som egentligen är rena döden för mina knän, dvs twist- vrid- och spiral-grejer, både stående men också framför allt på golvet.

Allt detta har alltså gjort att mitt knä sagt STOPP och idag small det till rätt så rejält i knät på moderna klassen. Smärtan var absolut inte outhärdlig, inte på långa vägar! Däremot var det otroligt obehagligt och jag blev framför allt väldigt rädd..! Senaste gången jag gjorde illa mig var jag liksom borta i typ tre år... känner inte för en sån grej nu om jag ska vara ärlig...

Såg också att jag hade en hel del vätska i knät och att det svullnat lite, så det har till och med känts nu bara när jag jobbat på Nova. Imorgon blir det nog att sitta och köra tera-band på baletten och jazzen. Ska försöka vara med och markera sånt som är nytt så att jag inte halkar efter alltför mycket...

Blä för skador säger jag bara... =( Men nu ska jag hoppa i sängen och be till Gud att knät känns bättre imorn!

Natti natt!

Kommentarer
Postat av: W A R G

Så kul att träffa dig igen gumman <3 Vad gör du på torsdagkväll?



Åh akta dig! Man skadar sig altid när man är trött och sliten. Själv har jag lyckats sträcka mig i höger hamstring rejält plus att jag stukat eller kanske till och med brutit en tå :S PAIN! Så du är smart som tar det lugnt :)



LOOOOOOVE <3

2008-11-25 @ 00:07:57
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/
Postat av: Nat

Blä för skador men bra att du sköter dig och jobbar på med theraband osv... Take care of yourself! <3



Åh vad roligt att val snackade om att du hade känsla och grejer, you go girl! Extraklass med val, eh? Skulle inte tro det haha! Det räcker att jag ska ha honom HELA DAGEN imorgon. That's right. Nästan fem timmar... ;p

2008-11-25 @ 21:21:43
URL: http://nathalicious.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Celina
Årskull: Gissa! ;)
Bor: I min 37:a på Gärdet
Sysslar med: Egenföretagare och frilansar som dansare och koreograf. Undervisar i dans på bl.a. Lidingö och Balettakademien i Stockholm. Håller också lite på med musik i olika projektformer.
I min blogg: Här hittar du allt från dans, musikvideoinspelningar, träning och kost till kläder, mode och annat ytligt. ;) Det som händer mig och saker jag gillar/inte gillar hittar ni här helt enkelt.
Motto: "Fake it 'til you make it"

Våra vänner:
Celina Rydéns blogg
Naglar i Stockholm - CelinasNaglar
Ida Warg - Sveriges bästa träningsblogg
Musikstuio i Stockholm, mixning och mastering
Kalasfabriken - Coverband
Webbdesign, Googleoptimering i Stockholm
Avslappningsmusik och Meditationsmusik


RSS 2.0